נחנך מרכז יום חדש ייעודי למבוגרים מיוחדים צילום: רן אליהו

ביום שני השבוע נחנך מרכז יום חדש ייעודי למבוגרים מיוחדים - מיל"י ע"ש הארי וג'נט ווינברג, שזו להם תרומתם הרביעית לעיר ולתושביה

במעמד הנהלת העיר, נציגי התורמים ומשפחותיהם, נציגי הקרן לפיתוח שירותים לנכים בביטוח לאומי וקרן שלם ונציגי הפיקוח של משרד הרווחה -חנך ביום שני השבוע מנהל הרווחה והביטחון החברתי בעירייה – מרכז יום חדש ייעודי למבוגרים מיוחדים - מיל"י ע"ש הארי וג'נט ווינברג, שזו להם תרומתם הרביעית לעיר ולתושביה. כמו כן הונחה אבן פינה למרכז תעסוקה רב נכותי ע"ש מוריס וויויאן וואהל.
התרומות גוייסו באמצעות קרן נתניה.

מרכז מיל"י הינו מרכז יום טיפולי לאנשים בני 45 ומעלה עם מוגבלות שכלית התפתחותית אשר חלה ירידה במהלך השנים ברמתם התפקודית.
במרכז ניתן שירות שיקומי ל – 60 מקבלי שירות, פעילויות שמטרתן לתת מענה חברתי שיקומי התואם את הירידה התפקודית, לשמור על מיומנויות תעסוקתיות ותחושת יצרנות. המרכז שוקד על טיפוח קשר חברתי של הלקוחות עם קבוצת השווים והעשרת פעילות פנאי בהתאם לצרכים הייחודיים של כל מקבל שרות.

לדברי קלרה חן, מנהלת אגף רווחה אזורי ומוגבלויות, פיתח המרכז, בנוסף לפעילות תעסוקתית - פסי ייצור בתחום האומנות השימושית: מארזי יין, משרביות, משחקים לפיתוח קוגנטיבי ומיומנויות, תמונות, שלטים ועוד.
במקביל מתקיימות גם סדנאות טיפוליות, תוכניות אקטואליה, תקשורת, טיפוח החן, ריפוי בעיסוק ובמוסיקה, התעמלות מותאמת, פיזיותרפיה ועיסוי רפואי.

יהושע לייב מנהל את רשת שירותי התעסוקה מציין כי: מע"ש הוא מרכז רב שרותי לתעסוקה מוגנת ל – 90 לקוחות בני 21 ומעלה עם מוגבלות שכלית המתקשים להשתלב בתעסוקה בשוק הפתוח.
מרכז התעסוקה המוגן המותאם ללקוחות ברמות התפקוד הנמוכות יאפשר להם להמשיך לחיות בקהילה, ליהנות מקבוצת השווים ולרכוש מיומנויות תעסוקתיות.
המרכז יציע מגוון תוכניות הכשרה לעבודה והזדמנויות תעסוקה, לרבות תפקידי אריזה, הרכבה וקייטרינג. המטרה היא לפתח כישורים חברתיים ותעסוקתיים הדרושים להם כדי להיות יצרניים ולהשתלב בעולם העבודה בהתאם לפוטנציאל האישי.
הקמת המרכז תאפשר לכל אדם עם מוגבלות שכלית לעבוד במגוון תחומי תעסוקה, להיות מועיל לחברה ולשפר את הדימוי והביטחון העצמי שלו.

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר: ״בנתניה כולם שווים. כשאנחנו משלבים אנשים בעלי מוגבלויות בנתניה אנחנו לא רק מתגברים על מכשולים פיזיים או תפיסתיים, אלא גם מתגברים על גבולות רוח ולב. זה פותח את ליבנו ומלמד אותנו שהשונות היא חלק בלתי נפרד מאיתנו, ושבזכות השונות נגדיר מחדש את המובנים של ״רגילות״ ושלמות. נמשיך לבנות חברה שבה אנו מכבדים ומקבלים את כל הצבעים והצלילים שבתוכה״.