עיריית נתניה וחברת לוריאל למען הסביבה תמונה: עיריית נתניה

במסגרת פורום עסקים ירוק שהקימה עיריית נתניה עם חברות עסקיות בעיר התקיימה השבוע פעילות קהילתית-סביבתית עם חברת "לוריאל" בנושא שימור המגוון הביולוגי של נתניה: יחד הרכיבו עובדי החברה 30 תיבות קינון לציפורים ושתלו מאות שתילים בגן מסילות 

במסגרת "יום האזרחות הטובה 2023" שמקיימת חברת לוריאל - חברו עיריית נתניה-אגף איכות הסביבה, גנים ונוף ופיתוח עסקי עם עובדי "לוריאל", לשיתוף פעולה וקיום פעילות בנושא שימור המגוון הביולוגי של העיר נתניה.

הפעילות התקיימה בגן מסילות והיא התחלקה ל-2 חלקים:
במסגרת החלק הראשון נשתלו למעלה מ-300 שתילים של צמחים פורחים ומושכי מאביקים בשטח הפארק.
מאביקים טבעיים כמו דבורי בר, פרפרים ושאר מיני חרקים, נמצאים בסכנת הכחדה חמורה בישראל ושתילה של גינות מושכות מאביקים מעודדות מינים אלו ועוזרת להם להתרבות.

החלק השני כלל הרכבה והתקנה של כ-30 תיבות קינון ייעודיות לציפור הירגזי על עצים ברחבי הפארק ובשאר אתרי הטבע העירוניים. הירגזי הינו מין של ציפור שיר, החיה ומשגשגת בסביבה עירונית. עם זאת, בשנים האחרונות חלה ירידה במספר הירגזים בישראל כתוצאה מהשפעת מינים פולשים כדוגמת המיינה ההודית.

כדי לעזור למינים המקומיים להתמודד עם השפעות הפולשים, מרכיבים תיבות קינון ייעודיות, המאפשרות קינון לירגזים בלבד. הפעילות התקיימה בליווי האקולוג העירוני ובהדרכתו ובליווי מחלקת האנרגיה ומהווה תרומה משמעותית לשימור הטבע העירוני בשטחי נתניה.

עובדי אגף איכות הסביבה, אגף גנים ונוף והאגף לפיתוח עסקי שבמנהל תפעול ותעשיות בעיריית נתניה
הודו לעובדי חברת לוריאל שבחרו גם השנה להירתם למאבק החשוב לשמירת המגוון הביולוגי הייחודי של העיר. כמו-כן, הפעילות הקהילתית מעשירה את הטבע של גן מסילות המשודרג, ומייצר חיבור משמעותי נוסף לכך שמטה של חברת לוריאל בישראל יושב בנתניה.

הבחירה של חברה עסקית כדוגמת לוריאל לפעול בשיתוף פעולה עם העירייה הינה חלק משותפות מתמשכת במסגרת פורום העסקים הירוק שהקימה עיריית נתניה בשנת 2021.
הפורום הוקם למען קידום מטרות משותפות אשר מייצרות רווח לכולם – החברות העסקיות, עובדי החברות ומתחמי התעשייה, העירייה וכמובן – הרווח הסביבתי.
שיטת העבודה שמובילה העירייה כוללת פעולה בשני צירים. הציר המשותף כולל מפגשי תוכן בנושאים רלוונטיים לכלל החברות ומפגשים עם אנשי מפתח העוסקים בתחום. המפגשים המשותפים עד כה עסקו בנושאי התייעלות אנרגטית, פתרונות לצמצום פסולת ופתרונות תחבורתיים. הציר הנוסף ,הוא קידום יוזמות או סוגיות פרטניות אשר עלו מהחברות עצמן, כגון התנדבות עובדים, אתגרי טיפול בפסולת, חיבור לקהילה המקומית ועוד.

בנוסף למהלכים המשותפים שהחברות לוקחות בהן חלק, השתתפות בפורום מעניקה לחברות העסקיות מספר יתרונות – היכרות עם סוגיות מפתח בנושאים סביבתיים וכלים פרקטיים להתמודדות, קשר ישיר עם גורמי עירייה לקידום נושאים משותפים וחיבור עם החברות העסקיות הסמוכות.