שירה בין דורית בפרויקט כיתות הוותיקים בנתניה צילום: אורי כרמי

לראשונה בארץ נכתב ספר שירים במיזם משותף על ידי קשישים ובני נוער, המשתתפים בתוכנית המחברת בין צעירים ובני הגיל השלישי, כולם לומדים במערכת החינוך בעיר

המיזם פועל בנתניה בהובלת מנהלת אגף העל יסודיים, גילת סימון, בשיתוף עם עמותת הליקון לקידום השירה בישראל והופעל בשנה האחרונה בבתי הספר טשרניחובסקי, ריגלר, עגנון, תמר אריאל, חיים גורי, אורט לבוביץ ואורט גוטמן.
בנתניה לומדים כ-300 בני הגיל השלישי בכיתות מיוחדות הפועלות בבתי ספר העל יסודיים כשהם מסתייעים בבני נוער ומשתפים איתם פעולה. הספר הוא תוצר של סדנאות הכתיבה שבהם משתתפים התלמידים.
באירוע ההשקה שנערך לאחרונה בבית הספר טשרניחובסקי לקחו חלק כ-200 משתתפים ובהם כותבי ספר השירה, אשר כל אחת ואחד מהם כתב עם בני משפחתו שיר אחד לספר. האירוע נערך במעמד נציגי עירייה ובמהלכו הקריאו חלק מהכותבים את שיריהם.

מיזם הפקת הספר הוא כאמור הרחבה של מיזם כיתות הוותיקים המופעל ביוזמת המשרד לשוויון חברתי, המחלקה לקידום אזרחים וותיקים שבו משולבים אזרחים בני הגיל השלישי בלמידה בבתי הספר התיכוניים. עמותת הליקון, בהובלתו של יפתח ביבר וויט, מנהל הפרויקטים בעמותה - הפיקה את תהליך כתיבת והוצאת הספר והדריכה את הכותבים כיצד לכתוב שירה.