עמותת לב ונפש: הארגון הפועל לרווחת ילדים בעלי צרכים מיוחדים תמונה: freepik

לא כל מחלה היא נראית ובעלת סימפטומים ברורים, ויש אנשים המתמודדים עם בעיות נפשיות ורגשיות שאי אפשר לראות על הפנים ועל הגוף. אחת העמותות שמטרתה לפעול לרווחתם של האנשים החולים ב"מחלות שקופות" היא עמותת לב ונפש, אשר עוזרת לשלב בקהילה צעירים המתמודדים עם בעיות רגשיות ונפשיות, לצד תמיכה בעוד תחומים חשובים

עמותת לב ונפש משקיעה בנתינה לקהילה

עמותת לב ונפש הוקמה בשנת 2016 כדי לסייע לצעירים המתמודדים עם בעיות נפשיות ורגשיות ולמשפחותיהם. המוטו של עמותת לב ונפש הוא “תקווה, הגשמה, נתינה”, ואפשר לראות הגשמה של המוטו הזה בכל פעולה, אירוע ותרומה שהעמותה עושה ונותנת.

תחומי הפעילות של עמותת לב ונפש

עמותת לב ונפש פועלת בכמה מישורים לרווחת האוכלוסייה:
חטיבת הסיוע לילדים עם צרכים מיוחדים ובעיות נפשיות – עמותת לב ונפש יודעת שבעיות רגשיות ונפשיות יכולות להופיע בפתאומיות אצל אנשים בכל הגילאים, והמטרה של העמותה היא להיות קו התמיכה הראשון של החולים ושל המשפחות. העמותה מספקת עזרה ראשונית ומכווינה את המטופל ואת המשפחה לקבלת עזרה מקצועית נוספת לפי הצורך.
ימי כיף ומחנות הבראה – עמותת לב ונפש מאפשרת למטופלים ולמשפחותיהם ליהנות מחופשה משחררת ומרגיעה שמטרתה להעלים את כל הלחץ והדאגה. המשפחות זוכות לאירוח מפנק במגוון בתי אירוח בארץ, והעמותה מפעילה בחגים כמו חגי תשרי, חנוכה ופסח מחנות הבראה המבוססים על הנאה, שבירת שגרה והחזרת השמחה לחיים.
הפעלת קווי חירום לטיפול ראשוני ולייעוץ – עמותת לב ונפש מפעילה קווי טלפון המיועדים לטיפול ראשוני במקרי מצוקה. את המוקד הטלפוני מפעילים מתנדבים של העמותה, והם אלו המדברים עם מי שמתקשר ממצוקה ודואגים לתת להם תמיכה ראשונית ולהפנות אותם לגורמים המקצועיים הרלוונטיים במידת הצורך.
שילוב צעירים במסגרות ובשוק התעסוקה – העמותה מפעילה מסגרות לימודיות ומסגרות נוספות לצעירים עד גיל 21, ועוזרת לשלב אותם בעבודות ראשוניות במשק כמו עבודה במפעלים. המתנדבים בעמותה מלווים את הצעירים לאורך כל הדרך כדי לוודא שתהליך ההתאקלמות עובר בצורה הכי טובה שיש, ובעזרת הסדנאות המקצועיות והשילוב בעבודה הצעירים זוכים להשתלב בשוק ולהרגיש תחושות של שייכות, מעורבות חברתית, פרודוקטיביות וחיים נורמטיביים.
מועדונית לילד המיוחד – העמותה מפעילה מועדונית לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ובה מגוון פעילויות חברתיות ולימודיות לצד משחקים ופעילויות גיבוש.
חלוקת מזון – גם עמותת לב ונפש פועלת בתקופת החגים כדי לוודא שאף אחד לא נשאר רעב, והמתנדבים בכל רחבי הארץ מגיעים עד לפתח ביתן של המשפחות כדי לספק להן סלי מזון לארוחה שמחה וטעימה.

הצטרפו גם אתם לעשייה ולנתינה של עמותת לב ונפש

מעוניינים לתרום לקהילה ולהשתתף בנתינה? עמותת לב ונפש מקבלת לשורותיה מתנדבים מכל הארץ שיעזרו בפעילות השוטפת שלה, ילוו את המטופלים ואת משפחותיהם ויסייעו להם בכל דרך אפשרית. באפשרותכם להתנדב לפרויקט ספציפי של העמותה, בייחוד אם יש לכם ניסיון מקצועי נדרש כמו פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית ועוד, ואם אין באפשרותכם להגיע פיזית לפעילויות אתם עדיין יכולים לתרום תרומה כספית לעמותה כדי לעזור לה להמשיך את פועלה המרגש למען הקהילה.

סיכום

עמותת לב ונפש הוקמה בשנת 2016 כדי לשמש מקום מפלט ונחמה של צעירים בעלי צרכים מיוחדים או צעירים הסובלים מבעיות רגשיות או נפשיות. העמותה מפעילה קווי ייעוץ לעזרה ראשונה נפשית, מקיימת מחנות הבראה וימי כיף לכל המשפחה ומסייעת לכל מי שצריך סיוע כלכלי, סל מזון או אוזן קשבת.