עיריית נתניה תעניק מלגות וסבסוד למחנות קיץ צילום: לנו בן עזרא

עיריית נתניה תסבסד השתתפות של ילדים ובני נוער במחנות הקיץ שיחלו בחודש יולי הקרוב עבור אוכלוסיות מגוונות מהעיר. נתניה משלבת ילדים ובני נוער ממגוון אוכלוסיות במחנות הקיץ של פורום summer camps, זאת על מנת לתת מענה חינוכי לילדים בחודשי הקיץ. מייסדת פורוםSummer Camps ישראל, שונה גודמן סון: "מענה חינוכי לילדים ובני נוער במהלך הקיץ הוא צורך חיוני, במיוחד בעת הזו". 

עיריות ראשון לציון, תל אביב, ירושלים, רמת גן ונתניה הודיעו כי יסבסדו בקיץ הקרוב השתתפות של בני ובנות נוער מהעיר במחנות הקיץ של פורום Summer Camps ישראל בסכום של כ- 5 מלש"ח במצטבר. זוהי השנה השנייה שרשויות לוקחות אחריות על בני הנוער שלהן ולא מחכות לתקציבים ממשלתיים כאלה ואחרים על מנת לאפשר לבני הנוער מסגרות במהלך הקיץ.

פורום Summer Camps ישראל מוביל למעלה מ- 40 מחנות קיץ ברחבי הארץ, ביניהם מחנה המשלב בין אוכלוסיות של ילדים ונוער בסיכון יחד עם ילדים עם צרכים מיוחדים, מחנה שמחבר בין נוער דתי לחילוני בהתנדבויות ובפעילויות משותפות, מחנה התנדבות למען הקהילה יחד עם בני ובנות נוער מכל המגזרים - מוסלמים, יהודים, נוצרים ועוד. המחנות מקנים לנערים ולנערות חוויה מלאת תוכן והעשרה, אטרקציות וחוויות משותפות, התנדבויות והיכרות עם חברים חדשים מאוכלוסיות שמעולם לא פגשו. כל מחנות הקיץ נמשכים למעלה מ-10 ימים וכוללים לינה וניתוק מהניידים. הניתוק, כך על פי מחקר של הפורום, מאפשר לילדים לחוות חוויה עמוקה, להתחבר לילדים ולדעות שונות משלהם, זה מעלה את תחושות המסוגלות וההערכה העצמית שלהם ומסייע לחיבור בין אוכלוסיות שונות.

שונה גודמן סון, מייסדת פורום Summer Camps ישראל התייחסה למהלך ואמרה  "מחנות הנוער שלנו מאפשרים לבני ובנות הנוער מפגש מקרוב עם אוכלוסיות שונות מהם. ממחקרים שאנו מבצעים במחנות אנו רואים כי ההשתתפות במחנות מעלה את רמות הסובלנות של הנוער אחד כלפי השני, מייצרת שיח המאפשר התקרבות ומעניקה להם כלים ומיומנויות לחיים. במיוחד בעת הזו, בה החברה הישראלית נמצאת בקיטוב איום, לצד האתגרים הנורמטיביים שחווים בני נוער בישראל, אנו רואים חשיבות עליונה ב'ניתוק' משגרת היומיום והתחברות 'לחיים עצמם'".