טקס יום הזיכרון ליהודי אתיופיה נערך בנתניה יום הזיכרון ליהודי אתיופיה

מאות משתתפים נכחו בטקס באמפיתיאטרון בכיכר העצמאות בנתניה, בו הודלקו משואות וסיפרו סיפוריהם המרגשים והעצובים של הנופלים, שלא זכו להגיע לארץ ישראל. חבר המועצה ובן הקהילה, עו"ד אמייה טגה: "חשוב שאנחנו מביאים את סיפורם של הנופלים לכלל החברה הישראלית ואסור לשכוח מה המשפחות שלנו עברו כדי להגשים את חלום ירוסלם" 

טקס הנעילה המרכזי ליום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל, נערך בחמישי האחרון לעיני מאות משתתפים באמפיתיאטרון בכיכר העצמאות בנתניה. במסגרת זו הודלקו משואות לזכר הנופלים, חלקם פעוטות וילדים רכים, שמתו מרעב, צימאון או מלריה, לאחר שמשפחותיהם שהו במחנה הפליטים בסודן.

על המסך שהוצב על הבמה הועלתה תפילת יזכור המותאמת למסעם וסיפורם המרגש של יהודי אתיופיה: "יזכור עם ישראל את בניו ובנותיו יהודי אתיופיה, אשר חירפו נפשם ונספו במאבקם לעלות ארצה. יזכור עם ישראל ויתברך בזרעו, ויאבל על זיו העלומים, חמדת הגבורה, קדושת הרצון ומסירות הנפש אשר נספו בדרכם לארץ ישראל. יהיו הנספים גיבורי העלייה הנאמנים והאמיצים, חתומים בלב ישראל לדור דור".

בין המוזמנים לטקס, שאורגן על ידי הנוער העובד והלומד בשיתוף אגף נוער וצעירים בעיריית נתניה, היו ראש העירייה מרים פיירברג איכר, סגנית ראש העיר שירי חגואל סיידון, חבר מועצת העיר אמייה טגה, מנהלת אגף נוער וצעירים מאריתו קבדה, מנהל אגף הקליטה ג'ורג' דובין והקייסים המכובדים משה יהייס וסמניו מלקמו.

חבר המועצה, עו"ד אמייה טגה: "התקיים טקס מרגש לנספי סודן ויהודי אתיופיה שלא שרדו את המסע והגשימו את חלום ירוסלם. זה במשך לטקס הממלכתי אתמול בירושלים ושני הטקסים בנתניה בבית הידידות ובמזרח העיר בחפציבה. הטקסים מרגשים מאוד ולשמחתי לקחו בהם חלק לא רק בני הקהילה האתיופית, אלא גם הקהל הרחב. בטקס הנעילה נטלו חלק ראש העיר ונציגים מטעם המדינה והממשלה. הטקס היה מושקע, מרגש ומצמרר, אבל החשוב הוא שאנחנו מביאים את הסיפור לכלל החברה הישראלית וגם לצעירים בני הקהילה האתיופית. חשוב לדעת מה ההורים שלנו, האחים, הסבים והסבתות עברו כדי להגשים את חלום ירוסלם ולא לשכוח את זה. צריך להבין שהם הגיבורים האמיתיים".