פעילות לניטור נמלת האש הקטנה בנתניה תמונה: המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים קיימו בנתניה פעילות נרחבת לניטור נמלת האש הקטנה במטרה להגביר את המודעות של עיריית נתניה להימצאות הנמלה בשטחים הציבוריים והטיפול הנדרש 

הימים מתארכים ומתחממים, ורבים יוצאים לפארקים ולשטחים הציבוריים. לא פעם קורה כי נעקצים בגינה, ולא יודעים את הסיבה. אם חשתם בעקיצה קטנה וצורבת כמו כוויה, ולא הצלחתם לראות את גורם העקיצה, נמלת האש הקטנה יכולה להיות הסיבה.

המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים, בשיתוף הרשויות המקומיות השלימו פעילות נרחבת לניטור נמלת האש הקטנה בשטחים ציבוריים. מטרת פעילות הניטור שנפרסה על פני אזורים נרחבים, בהם גם בנתניה, היא העלאת מודעות הציבור והרשויות המקומיות להימצאות נמלת האש הקטנה בשטחים הציבוריים. הפעילות כללה ניטור מוקדי קינון וההתבססות של נמלת האש הקטנה בשטחים הציבוריים - פעולה משלימה לתמיכה הכספית שהמשרד להגנת הסביבה העביר וכלל תמיכה בפעולות ניטור, מניעה והדברה של נמלת האש הקטנה. כל זאת על מנת לסייע לרשות המקומית לייצר תוכנית ניטור, מניעה והדברה בליווי מקצועי של צוות מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה.

ד"ר גל זגרון, מנהלת אגף מזיקים והדברה במשרד להגנת הסביבה: "לא רק שנמלת האש הקטנה עוקצת ומכאיבה לבני אדם, היא גם פוגעת בכל סביבתה. הנמלה הוגדרה כמין פולש מהמאה הגרועים בעולם ומחסלת חרקים וזוחלים בסביבתה. הנמלה פוגעת גם בבעלי חיים גדולים, כמו כלבים וחתולים, כאשר היא עוקצת אותם בעיניהם ומותירה אותם עיוורים. המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים פועלים יחד למיגור מינים פולשים. בשטחים ציבוריים שבהם זוהתה נמלת האש הקטנה, על הרשות המקומית לפעול להדבירה באמצעות פיזור תכשירי הדברה מבוססי פיתיונות גרגריים, על ידי מדביר מוסמך".

ירין טייטלר, פקח ביחידה הסביבתית ברשות הטבע והגנים: ״כדי שהאדם יוכל להמשיך לבלות באתרי פנאי ונופש, הכוללים אתרים הצמודים לבתי גידול לחים כגון: נחלים, מעיינות, בריכות חורף ועוד, ולצורך שמירה על חיות הבר המצויים הן בגני חיות ובפינות חי, והן בשטחים הפתוחים, חשוב מאוד לשמור על המערכות האקולוגיות ולמנוע התבססות של מינים פולשים בכלל ונמלת האש הקטנה בפרט. חינוך להעלאת המודעות הציבורית חשובה מאד בנושאים אלו״