דניאלה אזרזר בת ה-6 וחצי חולמת רק לחיות דניאלה אזרזר

תלמידת כתה א' מנתניה סובלת מתסמונת נדירה בשם מרפן, הגורמת בין השאר לבעיות לב, נשימה, ראייה והליכה ומסכנת את חייה. השבוע טסה לניתוח לב מורכב בבוסטון, ארה"ב, בעלות אסטרונומית של כמיליון וחצי שקלים. במשפחה פנו לקמפיין גיוס המונים וכבר גייסו את רוב הסכום. "עם כל מה שאנחנו צפויים לעבור, מקווים שלפחות הדאגה הכלכלית תרד מאיתנו. כל שקל יעזור", אומרת האם רעות 

אף עין לא יכולה להישאר יבשה למראה הסרטון המרגש בו פונה דניאלה אזרזר, תלמידת כתה א' בת שש וחצי בלבד מנתניה, ומבקשת את עזרת ההמונים רק כדי שתוכל להמשיך לחיות. דניאלה סובלת מתסמונת מרפן, תסמונת נדירה הגורמת לבעיות לבביות, נשימה, הליכה וראייה.

"אני צריכה לטוס לניתוח בבוסטון. ניתוח בלב, כי הלב שלי גדול. הניתוח הזה הוא הסיכוי האחרון שלי", אומרת דניאלה באומץ. "לפעמים הלב שלי דופק מהר, אני לא רואה כל כך טוב ורצה רק עם כיסא הגלגלים. אני היחידה בעולם שאני מכירה שיש לה את התסמונת הזאת".

עוד אומרת דניאל בעיניים עצובות, כי "אני אהיה בהרבה אשפוזים והרבה בדיקות, וזה מפחיד. הייתי רוצה להיות רגילה כמו כולם. אני עוד רגע מסיימת כתה א'. אני מאחלת לעצמי שלא יהיו לי אשפוזים בכתה ב'. אני חייבת לטוס לפני שיהיה מאוחר".

"התרומה שלכם תעזור לי מאוד!", היא אומרת ומסמנת צורת לב בשתי ידיה. "נכון שתעזרו לי? אני אוהבת אתכם".

שיתופים בסטורי

עלות ניתוח הלב המורכב שצפויה לעבור דניאלה עומדת על 530 אלף דולר – כמיליון וחצי שקלים. לדברי רעות, אמה של דניאלה, גם הסכום האסטרונומי הזה הוא בגדר הצעת מחיר ראשונית. "התמחור שם נעשה בצורה די הזויה וכולל רק שבעה ימים בטיפול נמרץ", אומרת האם בשיחה עם 'נתניה נט' השבוע, שעות אחדות לפני הטיסה. "מה עם נצטרך לשהות שם יותר? המחיר עוד יכול לעלות, אבל לא לרדת".

את הבשורה על כך שיצטרכו להגיע לבוסטון קיבלו בני המשפחה במייל בשעת לילה מאוחרת לאחר ששבו מחגיגות ליל הסדר. "התחושות קשות וזה מאוד מתסכל", משתפת רעות. "היה ערב חג, לא היה עם מי לדבר במשרד הבריאות והיינו צריכים להניע את התהליך בכוחות עצמנו". יש לציין כי במשפחה, המתגוררת בשכונת רמת חן בנתניה, התייעצו בנושא עם הרב אלימלך פירר, יועץ רפואי, חתן פרס ישראל ומקים אגודת 'עזרה למרפא' ובשיתוף עמו התקבלה ההחלטה לטוס לבוסטון.

פעילות קהילתית - דניאלה אזרזר בת ה-6 וחצי חולמת רק לחיות

במשפחת אזרזר פנו לקמפיין גיוס המונים בשיתוף עמותת 'להושיט יד' - עמותה ישראלית לתמיכה ולסיוע לילדים בעלי נכויות מורכבות, חולי סרטן, סי.פי ובני משפחותיהם. סלבס רבים, בהם בר רפאלי, נועה קירל, אנה זק, אייל גולן, ירון אילן וערן זהבי, שיתפו את המקרה בסטורי שלהם על מנת לעורר מודעות ולסייע לגייס את הסכום הגבוה במטרה להציל את דניאלה. עד כה גויסו למעלה ממיליון ומאתיים ושישים אלף שקלים – כ-85% מהסכום.

בין התשורות שניתן לבחור כתרומה – עבור 200 שקלים נותנים כוח ואהבה לדניאלה, 360 שקלים הם בבחינת יד ביד עם דניאלה, 500 שקלים – תמיכה יומית בדניאלה לניתוח, 750 שקלים – מאמצים את דניאלה בהתאוששות מהניתוח, 1,500 שקלים – מאמצים יום טיפולים את דניאלה ו-5,000 שקלים - תומכים עלות יומית לטיפול אחרי הניתוח.

ההורים שי ורעות מלווים את דניאלה לבוסטון. לדניאלה אחות בת 9 ואח בן שנתיים שיישארו בארץ בשלב זה, ויחד עם מדינה שלמה יחזיקו אצבעות שהמסע הקשה יסתיים בשלום. "לדניאלה קשה מאוד, היא לא רוצה לטוס, לא רוצה ניתוח ובטח לא שיפתחו לה את הבטן", אומרת רעות בעצב. "אנחנו מנסים כמה שיותר להכיל את זה ולראות איך מפיגים את החששות. אין ספק שזה הולך להיות מסע מורכב, כשאמרו לנו להתכונן לשהות שם מינימום שלושה חודשים. כל שקל יעזור לנו, נפרסם את סיפורה של דניאלה ונפיץ אותו כמה שאפשר, בתקווה שעם כל מה שאנחנו עוברים ועוד עומדים לעבור, לפחות הדאגה הכלכלית תרד מאיתנו ונוכל להתפנות לטפל בדניאלה ב-100%. השם יהיה איתנו".

לתרומות 

קישור לפייבוקס https://web.payboxapp.com/?v=j&g=64383cb8bb69280008ff408a#/

משלוח צ׳ק: עמותת להושיט יד עבור דניאלה , מרכז רימון, ת.ד.80 אלעד.

העברה בנקאית: בנק הפועלים סניף 772 חשבון 485534 עבור דניאלה.