אירוע הנעילה של חודש האישה צילום: נורית מוזס

מי שעבר במדרחוב קראוזה בשישי האחרון והרגיש שהגיע לשבוע האופנה עם תצוגת אופנה, דוגמניות ומוסיקה מקפיצה - מדובר באירוע הנעילה של חודש האשה שקיימה עיריית נתניה עם תצוגת האופנה "סיפורי בדים" בהשתתפות נשים מובילות מנתניה, שדגמנו על המסלול ותרמו את הבגדים אותם לבשו לויצ"ו - לטובת נערות בסיכון

מעל 400 איש השתתפו בתצוגת האופנה שהיתה מיוחדת ומרגשת במיוחד ביוזמת היועצת לקידום מעמד האישה בעיריית נתניה, עו"ד אילנה גורן, אשר רתמה שותפים נוספים, בהם, ויצ"ו ונתניה, מנהלת מרכז העיר, היכל התרבות ומוזיאון נתניה.

הרעיון מאחורי תצוגת האופנה "סיפורי בדים" היה לפנות לנשים ידועניות, יזמיות, שכירות ועצמאיות, מכל קצוות הקשת הנשית בעיר, להציע להן לתרום בגד שנמצא אצלן בארון ללא שימוש ולדגמן אותו על מסלול בלב העיר. לאחר התצוגה יימכרו בגדים אלה בביגודיות של ויצ"ו, וכל הכספים שייאספו יוקדשו להעצמת נערות בסיכון.

גורן מספרת כי הרעיון לקיים את תצוגת האופנה מאגד בתוכו אחווה נשית, התגייסות ונתינה של נשים חזקות למען נשים אחרות, וגם שמירה על איכות סביבה, קיימות ושימור משאבים קיימים כדי למנוע צרכנות מיותרת.
"חלק גדול מהדוגמניות המופיעות בתצוגה, הן נשים עצמאיות ובעלות מקצועות חופשיים, שעברו הכשרות עסקיות שונות בהכשרות שמעבירה עיריית נתניה והיועצת בשיתוף מרכז הזדמנות בתעסוקה. כך היו לנו עורכות דין, תומכות ילדה, יועצות שינה, מתווכות נדל"ן, יועצות תקשורת, בלוגריות אופנה, מאפרת בועלת עסק לאיפור ותסרוקות, דוברת וח"כית לשעבר עליזה לביא".

פעילות קהילתית - אירוע הנעילה של חודש האישה

התצוגה התקיימה במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שדגמנה ותרמה שמלת ערב מארונה הפרטי. בנוסף הגיעו מנכ"לית הרשות לקידום מעמד האישה, איילת רזין, בית אור ושתי בנותיה הקטנות, יו"ר ויצו ישראל, אורה כורזים.

כמו כן השתתפו בתצוגה כ-12 דוגמניות השייכות לסוכנות הדוגמנות פרואייג'ינג מודלס של מפיקת התצוגה סמדר גנזי. את התצוגה הנחה בלוגר אופנה וכתב האופנה של ישראל היום, יואב מאיר.
"התצוגה לוותה בשירים מעצימים וקיציים, נרתמו כלל אגפי עיריית נתניה, ראש מנהלת מרכז העיר, עלוית פרוינד. פיקדה על התצוגה המפיקה, סמדר גנזי, שבמהלך כל שבועות הגיוס העבירה לבנות הנחיות, ובבוקר התצוגה הצעידה אותן בסך לחזרה גנרלית. טבילת אש אמיתית, בהתחשב בכך שרובן לא דוגמניות מקצועניות".
בנוסף, השתתפו בוטיקים מובילים מנתניה כמו אופנטון ומיס מרטין אשר תרמו גם בגדים.
"כל המשתתפות בתצוגה והקהל נהנו והכתירו את התצוגה כהצלחה, זה מוכיח שכאשר מדובר בהתגייסות למען נשים אחרות, שום פרמטר כמו גיל, או יופי, או משקל או דימוי עצמי, או צבע עור, לא יעצור נשים להתלכד סביב מטרה משותפת וחשובה של נתינה ובעיקר למען נערות בסיכון".