מתנדבים למען העולים החדשים בנתניה תמונה: רגעים

בפנסיה שלהם יכלו יעל ואלי לזר לבחור לנוח, אבל הזוג המדהים שעבד כל חייהם החליט עם היציאה לגמלאות להתנדב למען הקהילה בנתניה

בפנייה יזומה לאליס יאמפולסקי מנהלת המכללה העירונית להשכלה ביקשו השניים למצוא תחום התנדבות שיהיה מספק ומשמעותי במיוחד.

" זה זמן רב זמן שאני מנסה לאתר תקציב למורים שיוכלו לתרגל עברית מדוברת עם תלמידי האולפן האלטרנטיבי שלנו שסיימו את לימודיהם אך זקוקים לשיפור השפה העברית היומיומית"
סיפרה יאמפולסקי מנהלת המכללה, ושיתפה כי " כדי לחסות את שכר המורים בקבוצות קטנות , שכר הלימוד שיגבה הוא אינו סכום שעולים שגם ככה מתמודדים עם יוקר המחייה בארץ, יוכלו לעמוד בו".

מאז המפגש השניים מגיעים למכללה העירונית מבית "רגעים" אחת לשבוע, כל אחד מבני הזוג מעביר שיעור מלא של עברית מדוברת לקבוצת עולים חדשים ומסייעים להם גם הרבה מעבר לגבולות כיתת הלימוד. יעל בעלת תואר בספרות אנגלית ותרגום כתבי מדע מהאוניברסיטה העברית, עסקה בהוראת אנגלית וניהלה תכניות לימוד במכללת סמינר הקיבוצים, ובן זוגה אלי בעל תואר שני בסוציולוגיה ארגונית מהאוניברסיטה העברית, שעבד במשך 25 שנה כסמנכ"ל משאבי אנוש בחברות הייטק מהמובילות במשק הישראלי, בין היתר גייס מדענים יהודיים לתכניות בעלות ערך חברתי.

 

מהעמותה לחינוך בלתי פורמלי נמסר: זוהי ציונות אמיתית. בחינוך הבלתי פורמלי אנחנו ערים למושג החדש "קהילתיות" שהולך וצובר תאוצה, ועל רקע ההתנדבות והנתינה זוכים שני הצדדים לתגמול שאין לו מחיר והוא יוצר ערך חברתי שמשפיע לדורי דורות.