מקום שני לנתניה למיזם "מחול על גלגלים" תמונה: עיריית נתניה

עיריית נתניה זכתה במקום השני הארצי בפרס מצוינות לקידום תרבות בקהילה עבור המיזם "מחול על גלגלים" – תכנית ריקודים לאנשים עם וללא מוגבלויות 

מפעל הפיס הכריז השבוע על הרשויות הזוכות בפרס המצוינות לקידום תרבות בקהילה. הרשויות הנבחרות זכו במענק עידוד והוקרה עבור מיזמים ייחודיים בתחום התרבות כאשר סך הפרסים עומד על שישים אלף ש"ח. עיריית נתניה – רשת המרכזים הקהילתיים דרום נתניה, זכתה במקום השני הארצי בפרס מצוינות לקידום תרבות בקהילה על מיזם "מחול על גלגלים" – תכנית ריקודים לאנשים עם ובלי מוגבלויות.

הפרס שנוסד השנה, נועד להוקיר רשויות מקומיות ומועצות אזוריות על פעילות תרבותית - קהילתית משמעותית ולהוות השראה ליוזמה וקידום פעילות תרבותית מקומית המחוברת לקהילה המקומית, לייחודה וצרכיה, ובתרומתה לאיכות החיים בה. הפרס הוענק בוועידת התאגידים העירוניים במעמד ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס, יו"ר המועצות האזוריות שי חג'ג' ויו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי, לרשויות המובילות פרויקט בתחום התרבות בשיתוף הקהילה, המתפרס על פני השנה וכולל תהליכי יצירה במגוון תחומי התרבות והאמנות (לרבות תיאטראות קהילתיים, גלריות, להקות זמר ומחול ועוד).

למעלה מ - 50 רשויות מקומיות מכל רחבי הארץ ניגשו ל"קול הקורא" שהופץ על ידי מפעל הפיס בתחילת פברואר. כלל המיזמים הועברו לוועדה מקצועית של מועצת הפיס לתרבות ולאמנות ונבחנו על פי קריטריונים מוגדרים ובהם: איכות ההצעה, הרמה האמנותית של המיזם, יצירתיות וחדשנות, מידת החיבור לקהילה, ושילוב אוכלוסיות מגוונות במסגרת הפעילות.

עיריית נתניה, כאמור, זכתה במקום השני במענק ע"ס 15,000 ₪ על הפרויקט "מחול על גלגלים".
התוכנית "מחול על גלגלים" הינה תכנית לריקודים ותוכן מתחום הפנאי המיועדת לאנשים עם וללא מוגבלות, מעל גיל 20 המתגוררים בנתניה ובסביבתה.
פעילות הלהקה מתקיימת ברשת המרכזים הקהילתיים בדרום נתניה ומאפשרת למשתתפים עם המוגבלות להיות חלק משמעותי בקבוצת השווים וגם הזדמנות להשתלב עם חברי קהילה נוספים ללא מוגבלות. הלהקה הינה ראשונה מסוגה בעיר נתניה והפכה למודל בקבלת השונה.

חברי הלהקה מופיעים בפני תלמידים ואורחים במופעים מרהיבים עם עוצמה רגשית של ניצחון הרוח על הגוף, של הרצון על המגבלה. הופעותיה של הלהקה מעניקות משמעות חדשה לתנועה, יוצרות תחושת התרוממות רוח בקרב הקהל ומשדרות ערך מוסף של קבלת השונה.

לאור הצלחת הלהקה, יש פניות רבות של בתי ספר וגופים שונים לסדנאות הסברה/העצמה בנושא "כל אחד יכול" וקבלת השונה. נציגים מחברי הלהקה מוזמנים ומעבירים סדנאות שבמסגרתם משלבים טעימה מעולם הריקוד ומשתפים בחוויה האישית שלהם הכוללת את המסר ש"השמיים הם הגבול", ועל אף המגבלה הם הצליחו להגשים חלום ולרקוד ואפילו לייצג בדרכם את הקהילה הרחבה.
בנוסף, בימים אלו נערכת הלהקה לייצג את נתניה- ישראל בפסטיבל הפולקלור הגדול ביותר במרכז אירופה אשר יתקיים בפראג ביולי. להקה משולבת יחידה בפסטיבל אשר תייצג את נתניה בגאווה ותתרום להעלאת המודעות לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה.
במקום הראשון זכתה באר שבע על הפרויקט "בית הומא", ובמקום השלישי זכתה קריית ים על הפרויקט "המרינה-בית תרבות קהילתי".