עובדי חברת "טבע" למען שורדי השואה עובדי טבע ושורדי שואה | צילום: רויטל עציוני

לכבוד חג הפסח, חברת "טבע" ממשיכה במסורת ארוכת שנים בה עובדי החברה עורכים ארוחת ליל הסדר חגיגית לשורדות ושורדי השואה 

בחברת "טבע" מתקיימת מסורת ארוכת שנים בה עובדי החברה מתנדבים בחגי ישראל עם שורדות ושורדי שואה. כחלק מההתנדבות, המתקיימת בשיתוף פעולה עם ארגון "לתת", ארגון הסיוע הומניטרי הישראלי, מחלקים עובדות ועובדי החברה סלי מזון וארוחות חמות לשורדות ולשורדים אשר בשיאו מתקיימת ארוחת חג חגיגית לשורדים.
ארוחות החג המסורתיות, המתקיימת זו השנה השישית, שבהן השתתפו עד כה למעלה מ- 2000 שורדות ושורדי שואה, התקיימו השנה בשלושה מרכזי חברת "טבע" הפזורים ברחבי הארץ, תל אביב, נתניה וכפר סבא.
את השורדים, לבושי בגדי חג, אספו מבתיהם כ-70 מתנדבים, עובדי חברת "טבע" ואת פניהם הנרגשות קיבלו נגנים אשר הנעימו את זמנם עד שעת הסעודה, לשורדים הוענקו בכניסה, פרחים לדש החולצה או סיכה לשיער. ארוחת החג כללה תפריט חגיגי ועשיר אשר כלל מבחר סלטים ישראלים, גפילטע פיש ומרק קניידלך, מגוון סוגי דגים ובשר ולקינוח עוגת שוקולד ותפוח עץ מקורמל.
בסיום הארוחה הוענקו לכלל השורדות והשורדים דובונים של עמותת "דובוני החלמה", העמותה מעניקה דובונים, אשר על פי המחקרים מדובר בכלי תרפויטי המפיג בדידות, תורם לבריאות ומקל על כאבים פיזיים ונפשיים.

סמנכ"לית בכירה למשאבי אנוש, תקשורת ומותג גלובאליים בחברת טבע, גליה ענבר: "׳דאגה ואכפתיות׳ הם ערך מוביל וחשוב שחרטנו על דגלנו בחברת טבע ולאורם אנו פועלים כלפי העובדים, המטופלים וכמובן גם כלפי החברה הישראלית בינהם שורדות ושורדי השואה שאנו חבים להם כל כך הרבה. העובדים שלנו במיוחד בתקופה זו, נרתמו לפעילות ההתנדבות והוכיחו כי אנו עם אחד עם עבר, מורשת ושותפות גורל משותפים."
סמנכ"לית שיווק ופיתוח משאבים בארגון לתת, רוני אבירי: "בישראל חיים כיום כ 150,000 ניצולי שואה. 1 מכל 4 חיים במצוקה כלכלית. ארגון לתת תומך בניצולי השואה הנזקקים באופן הוליסטי ודואג לצרכים החומריים כמו מזון, טיפולים רפואיים כגון טיפולי שיניים וראייה ואפילו משפץ בתיהם ומנגיש אותם למגבלותיהם. אבל – לא פחות חשוב – דואג הארגון לליווי חברתי ולהפגת הבדידות. מסיבות החג שאנחנו עורכים לניצולי השואה לקראת החגים הם כאוויר לנשימה עבורם לא פחות מחבילת המזון שהם מקבלים. לחברה הישראלית יש חלון הזדמנויות צר לעשות את הדרוש והודות לשיתופי הפעולה הרבים, ביניהם עם חברת טבע, ניצולי שואה רבים יזכו לחגוג את חג הפסח באופן מכבד ומרגש."