ביקור מוצלח של השרה להגנת הסביבה בנתניה צילום: רן אליהו

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן הגיעה לביקור בנתניה ונפגשה עם ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מנכ"ל העירייה, יורם כהן ובכירי העירייה. השרה ציינה כי נתניה זכתה במספר קולות קוראים באומדנים של מיליוני שקלים 

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן ביקרה בשבוע שעבר בנתניה יחד עם צוות משרדה הבכיר בראשות המנכ"ל גיא סמט ונפגשה עם ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מנכ"ל העירייה, יורם כהן ובכירי העירייה על מנת לדון בסוגיות עמן מתמודדת העירייה בתחום זה. בתחילת הישיבה הודיעה השרה כי העיר נתניה זכתה במס' קולות קוראים באומדנים של מיליוני שקלים.

בהמשך ציינה פיירברג את חשיבות המעגנה בנתניה והסדרה של חופי הרחצה שמקודמים לדיון לאישור בוועדה לשמירה על הסביבה החופית. כמו כן הוצג בפני השרה נושא הסדרת המצוקים באמצעות החברה למצוקים.

במסגרת הביקור נטעה השרה עץ לכבוד זכייתה של נתניה בתמיכה של המשרד להגנת הסביבה והמועצה לבניה ירוקה להכנת תכנית אסטרטגית להצללה של המרחב העירוני באמצעות עצים. הקול קורא תומך בתכנון לתוספת משמעותית של עצים ברחובות בהם יש עירוב שימושים והליכתיות רבה, במטרה לספק צל וכן כחלק מההתמודדות עם משבר האקלים. נתניה, אחת מרשויות המאיץ, לה תכנית אסטרטגית מקיפה עם יעדים לשנת 2030, מטמיעה מגוון רחב של פעולות להתמודדות עם משבר האקלים ולתוספת עצים ברחבי העיר.

השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן: "קיימנו היום פגישה מקצועית בעיריית נתניה יחד עם כל הדרג הניהולי של המשרד בכדי לקדם ולתמוך ברשות בנושאי הגנת הסביבה. כחלק מהעריכות לשינוי האקלים שכבר כאן, המשרד להגנת הסביבה מקדם תמיכה בתכניות להצללה וקירוי המרחב העירוני. במסגרת זו נטענו יחד עץ שמהווה חלק מהפרוייקט המיוחד. נתניה היא עיר מתפתחת בתחומי אנרגיות מתחדשות וחינוך סביבתי. אנו נמשיך לתמוך כלכלית ומקצועית בעיר. אני מודה לראש העיר ולצוות היקר על הביקור המוצלח והובלת העיר במקצועיות ואחריות לתושבים".

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "אני שמחה על היענותה של השרה להגיע לעיר נתניה יחד עם הצוות הבכיר של משרדה ועל ההערכה הרבה לה זכתה העיר מצדה. אני מודה על שיתוף הפעולה הפורה בין הצוות המקצועי של המשרד לצוות העירוני".