תחום קשרי החוץ עם נתניה מתחדש תמונה: עיריית נתניה

תחום קשרי החוץ מגלה סימני התאוששות ניכרים, לאחר תקופת הקורונה. קשרי חוץ, קשרים שבין ערים תאומות, פגישות עם שגרירים ועוד ממשיכים להתחדש

הממונה על התיירות מר אפרים בולמש ומנכ"לית האגודה לעידוד תיירות, אולגה לוריה נפגשו בימים אלה עם שגריר יפן בקבלת פנים שנערכה בביתו לציון יום השואה הבינלאומי. השגריר הביע עניין רב בביקור בנתניה אליה הוא חש קשר עמוק בשל הנצחת העיר את חסיד אומות עולם, צ'יאונה סוגיהארה, שהציל בזמן השואה את חייהם של אלפי יהודים מפולין ומליטא.
כמו כן מתארחת בנתניה משלחת רבת משתתפים מהעיר התאומה סטוונגר שבנורבגיה. במסגרת הביקור חודשו הקשרים בין תיכון אורט לבוביץ' לתיכון גאוטסטה שבסטוונגר ומתוכננים חילופי תלמידים, התקיימה ארוחה משותפת בקונסרבטוריון העירוני לכבוד האורחים, אשר תרמו כלי מוזיקה רבים לשימושם של התלמידים בחודשים שחלפו.
יש לציין כי העיר התאומה סטוונגר מהווה את אחת מהערים הבודדות בגוש הסקנדינבי שאינה פועלת בקו אנטי –ישראלי, אלא הפעילה במימונה תוכנית לאימוץ נפגעי טרור מנתניה.
בהמשך נפגשו חברי המשלחת עם עדנה שפיצר, מנהלת תחום ערים תאומות באגודה, אשר העניקה להם תשורות וברכה על חידוש הקשרים .
ביקור נוסף נרשם כאשר מורה ומנהלת בית ספר למחוננים בקובנה שבליטא, הגיעו לביקור בנתניה ונפגשו עם הנהלת תיכון אורט גוטמן. טל בר-מעוז מנכ"לית בית הספר וכן טל ושלומית המורות שאחראיות על כיתת הסייבר באורט גוטמן, קיימו שיחה עם נשות החינוך ובדקו אפשרות למידה מרחוק בנושא זה.