האחים מנתניה שמשרתים בחיל הים אורלי ויוסף קוגונוב

סמל יוסף קוגונוב, לוחם ימי בדבורה 811 ורס״ל אורלי קוגונוב, נגדת אחזקה ביחידה למשימות תת מימיות, מנתניה, התחילו לאהוב את הים שנים לפני גיוסם 

אורלי, האחות הגדולה, היוותה דמות משמעותית בחייו של יוסף ומודל לחיקוי, כעמוד תווך בבית חד הורי - מתוך הקושי, צמח הקשר בין האחים, ובינם ובין הים, השניים היו גולשים ומבלים שעות רבות בחופים.
בשנת 2018 התגייסה אורלי, למעגן הגוררות בבסיס אשדוד, לאחר סיום הכשרתה, קיבלה את תפקיד המכונאית בגוררת. ״השירות במעגן הגוררות בתור מכונאית, העניקה לי כלים לחיים, משמעת ויכולות - ביגרה אותי, רציתי שאחי יחווה את מה שחוויתי וידעתי שיש לי על מי לסמוך״.

ואכן, לאחר גיוסה והיכרות עם השטח בזכות תפקידה, ספירה לאחיה על משמעות השירות בזרוע הים ודחפה אותו לשירות קרבי בתור לוחם ימי, בפלגות הבט״ש. יוסף החליט להתגייס לזרוע הים, ועבר בהצלחה את גיבוש הלוחם הימי.
יוסף משרת בפלגה 914, שאחראית על שמירת הביטחון בגבול הימי הצפוני. ״בתור לוחם ימי, אני מתמודד עם אתגרים שלא ניתן לפגוש בשום מקום אחר, ורואה את הנופים היפים ביותר״.
במסגרת תפקידו כמכונאי בדבורה מזה שנה וחצי, עליו להיות בקיא ואחראי בכל תחום המכונה של הספינה החל מהבורג הקטן ביותר ועד למנוע שלה. ״בתור מכונאי, אני דואג למצב הטכני של הספינה כשהיא בנמל וכשהיא מפליגה. מלבד ההתעסקות שלי במכונה, אני גם לוחם, אני תופס עמדות בין אם מדובר בתותח הירכתיים המחפה על הספינה או מול המכ״ם, העיניים של הספינה שלנו״. ״הצוות בדבורה היא כמו המשפחה שלי, 914 בכלל היא יותר משפחה מאשר פלגה עבורי, היא מראה את היופי של הדבורנות ואני שמח לשרת בה ולתרום למדינה״.

כיום רס״ל אורלי קוגונוב הינה נגדת אחזקה ביחידה למשימות תת מימיות ״אני מתעסקת באחזקה השוטפת של כלי השיט של היחידה והמכלולים הנלווים, אני מפקדת על שלושה עשר חיילים, שכל אחד מהם אחראי על תפקוד וכשירות הכלים״.
האחים אף מספרים, כי לעיתים הם נפגשים בלב ים - רס״ל אורלי על כלי השיט של הילת״ם וסמל יוסף על הדבורה.