יצירות אומנות שיצרו אנשים עם מוגבלות על שילוט בעיר תמונה: עיריית נתניה

עיריית נתניה יזמה פרויקט הסברה המוצג על שילוט ברחבי העיר עם יצירות אמנות שציירו אנשים עם מוגבלות

עיריית נתניה באמצעות אגף מוגבלויות במנהל הרווחה ואגף דוברות והסברה אם עברתם ברחובות העיר יזמה פרויקט של שלטים על תחנות אוטובוס עם ציורים מרהיבים במטרה  להעלות את המודעות הציבורית לעוצמות וליכולות של אנשים עם מוגבלות ולחשוף את היצירות שלהם במרחב הציבורי. המיזם נעשה במסגרת חודש המודעות לאנשים עם מוגבלות.

כמו כן האירה עיריית נתניה את האצטדיון העירוני בצבע סגול, במסגרת פרויקט "שווים" בו השתתפה העירייה, בהובלת מפעל הפיס, השלטון המקומי, השלטון האזורי ואתר "שווים".

בין המשתתפים במיזם רונן דרוקמן ורונית שמש עזר.

רונן דרוקמן, בן 51, עוסק בציור ובפיסול במעון נכים נתניה, שם הוא מתגורר כ-33 שנה. רונן מתמודד עם שיתוק מוחין, לוקח חלק פעיל בפעילויות הרבות במעון ובחוג האומנות עם בטי, עליה מעיד כי היא הגורם החושף אותו למקורות השראה ליצירותיו.
רונן, מלא חוש הומור, חיוך נסוך על פניו באופן קבוע, מספר כי היצירה מסבה לו הנאה רבה, הן הליך בחירת המודל, דרך הליך היצירה עצמו והסיפוק הרב שחש בסיומה.
על יצירת "יונה השלום" אותה צייר בראש השנה סיפר כי "היתה זו חוויה בלתי רגילה". כמו כן, יצירותיו משתתפות בתערוכות בהיכל התרבות בעיר.

פעילות קהילתית - יצירות אומנות שיצרו אנשים עם מוגבלות על שילוט בעיר

רונית שמש עזר, בת 57, חברה באגודה הבינלאומית של אמני הציור בפה וברגל, מתגוררת במעון נכים נתניה מזה 38 שנה ומתמודדת עם שיתוק מוחין.
רונית גילתה את הציור לפני 12 שנה, מציירת בעזרה הפה בצבעי אקריל, עיפרון, צבעי מים ושמן.
יצירותיה מככבות בתערוכות בארץ ובעולם. רונית שואבת השראה מרעיונות מאתרים באינטרנט וחוברות אליהם נחשפת.
רונית מלאת אופטימיות, אשת שיחה מרתקת, מספרת כי "היצירה עושה לי טוב. אני לא חושבת למה".
המוטו שלה הוא: "אם זה מצליח אז ממשיכים, אם לא אז מחפשים אלטרנטיבה".

אפרים מזרחי, פנסיונר, מלטש יהלומים במקצועו, מבקר במרכז אתגר נוכח פגיעה בפלג גוף שמאל, שם נותן דרור לאמן שבו בתחום הציור.
אפרים החל לצייר ב'מרכז אתגר' לפני יותר מעשור. לדבריו מקצוע ליטוש היהלומים הינו אומנות בפני עצמה והציור מהווה תחליף.
את ההשראה ליצירותיו שואב מפעילויות במרכז. בזמן היצירה מפליג לזכרונות ודמיונות המשרים ליו שלווה ואושר.

שרית איזנמן, מאבחנת דידקטית במקצועה, שנפגעה בשמיעה במהלך פעילות מבצעית כקצינת סילוק פצצות בהנדסה קרבית, עוסקת באומנות מזה שנים רבות. לדבריה היא ממלאת את השקט בפיסול, יצירה בברזל ובציורים. יצירותיה קורנות אנרגיה, צבעים וקולות.
עבודותיה של שרית משתתפות בתערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד בעיר וברחבי הארץ. העבודות נמכרות לאוספים פרטיים ולמקומות ציבורים.
שרית חברה בקבוצת ציירי משוררי גלריית תל חי בנתניה. 

כל המחלקות באגף מוגבלויות שבמנהל הרווחה מקיימים החודש מגוון אירועים ופעילויות להעלאת המודעות לחודש המיוחד: הענקת תעודת "יצאת רגיש" לבעלי עסקים הרגישים כלפי אנשים עם מוגבלות-סיירת "יצאת רגיש" תסייר ברחבי העיר ותעניק תעודה לעסקים הרגישים, פעילויות בבתי הספר, בתעשיון, שאלון טריוויה במהדורה מוגבלת, סרט נגיש, מופע שירה משלב, מסיבות חנוכה מיוחדת ועוד.
קלרה חן, מנהלת אגף מוגבלויות, אומרת כי בנתניה מאמינים בשוויון ובשילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה. עוד מספרת חן כי הסלוגן שנבחר להוביל את החודש ואת העשייה בתחום הינו "אהבת חינם ו"ואהבת לרעך כמוך, גם אם הוא לא בדיוק כמוך".