ארגון "תנועה ישראלית" ליווה את גלי ים בבחירת וועד השכונה ןעד גלי ים

לראשונה: תושבי שכונת גלי ים הקימו ועד שכונה בהליך בחירות דמוקרטי שליוותה "תנועה ישראלית"

תושבי שכונת גלי ים בנתניה בחרו אתמול (ראשון) וועד שכונה במסגרת הליך בחירות דמוקרטי שליוותה "תנועה ישראלית". התנועה פועלת במטרה לעורר מעורבות אזרחית שתעצים את כוחם של התושבים ותחזק את הדמוקרטיה ברשויות המקומיות.
חברי הוועד הנבחר הם קיריל מלמד, מרטין טרני, מיטל זגורי אלגריסי, דורון רז תחכמוני, ניסים נחום ודניאל בן אמיר.
בכוונת הוועד לייצג את תושבי השכונה מול העירייה ומוסדות נוספים במטרה לקדם מספר נושאים שחשובים באופן ספציפי לתושבי השכונה כגון תחבורה ציבורית בהתאם לצרכי התושבים, מענה לצעירים ומשפחות צעירות, מענה לדתיים ועוד. הוועד מבטיח לפעול על פי עקרונות דמוקרטיים של שיתוף ציבור, שקיפות והנגשת מידע ולשם כך הקים פורטל בו ניתן להכיר את חברי הוועד, לפנות אליהם עם שאלות או בקשות ולהתעדכן בפעילויות ובנושאים שעל סדר היום.

הליך הבחירות כלל אישור תקנון, פרסום קול קורא להגשת מועמדות לוועד ופרסום מועד הבחירות כולל שמות המועמדים ומידע עליהם. ההצבעה התקיימה באופן מקוון ובאמצעות קלפי שהוקם במתנ"ס ביום חמישי האחרון. ועד שכונת גלי ים הוא הוועד הראשון שנבחר באופן הזה בנתניה והתושבים מקווים לצרף ועדי שכונה נוספים לרשת אחת שתדע לפעול במשותף בסוגיות עירוניות רוחביות. לצורך הבטחת ייצוג לקבוצות השונות בשכונה, הוועד הנבחר יוכל גם לצרף חברים נוספים.

מרטין טרני, חבר הוועד הנבחר: "המשימה הראשונה שלנו היא מיסוד תהליכי העבודה של הוועד מול התושבים והרשויות כדי לשקף את הצרכים של השכונה בצורה הטובה ביותר ולהציע פתרונות מעשיים ויעילים."

ליאת הלפרן, רכזת שטח בכירה בתנועה ישראלית: "חיזוק הדמוקרטיה הישראלית עובר בחיזוק עקרונות דמוקרטיים בשלטון המקומי. בכדי שההחלטות המתקבלות בעירייה ישקפו נאמנה את רצון התושבים ויתנו מענה לצרכיו האמיתיים, יש לשמוע את התושבים ולשתף אותם בתהליכי קבלת ההחלטות, אנחנו מאמינים שוועד השכונה ייצג את תושבי השכונה ויאפשר לקולם להישמע. גאים בתושבי גלי ים שהפגינו יוזמה ולקיחת אחריות על גורלם, נמשיך לעמוד לצידם בכדי להבטיח שיצליחו בתפקידם."