"באמצעות הסיגד אנחנו מתחברים לשורשים ולמסורת" חגיגות סיגד בנתניה

חגיגות הסיגד, חגם של בני הקהילה האתיופית שמהותו התקדשות וטהרה, נערכו בנתניה כולל פאנל מיוחד בו הועלו זיכרונות וחוויות. חבר הפאנל, מסרט מנגשה: "כבוד להיות חלק מהאנשים המשפיעים בקהילה"

בני הקהילה האתיופית חגגו לאחרונה את חג הסיגד המסורתי במספר מוקדים בנתניה. המשמעות של המילה "סיגד" היא השתחוות ומהותו התקדשות וטהרה על מנת להתקרב לאלוהים. בפועל היו עולים להר הכי גבוה באתיופיה ומתפללים לשוב לירושלים ולארץ ישראל. מעמד הר סיני בקטן.

במרכז החגיגות נערך פאנל מיוחד בשכונת אזורים בעיר אותו הנחה חבר המועצה ובן הקהילה אמיה טגה, בהשתתפות מספר חברים בעלי השפעה בקהילה. לעיני קהל רב שנכח באירוע, הועלו זיכרונות של החברים, שחלקם עלו ארצה בגיל קטן וחלקם כבר נולדו בישראל. כמו כן התקיימו אירועים בשכונות חפציבה ודורה, בהם נערכו טקסים מיוחדים לסיגד לצד מאכלים מסורתיים של הקהילה.

"החשיבות של ההשתתפות בחג עצמו הוא חיבור לשורשים. כמו ענף של עץ שיונק חיות מהשורש, ככה גם אנחנו מתחברים לשורשים ולמסורת באמצעות הסיגד ויונקים חיות להמשך", אומר מסרט מנגשה, חבר בפאנל, מאמן ומרצה להתפתחות אישית, שהוציא לאחרונה ספר בשם 'אמנות ההגשמה'. "הועלו זיכרונות והחברים הבינו פתאום איך ההורים שלהם חוו את החג. לפעמים מהחוויות של ההורים אפשר ללמוד הרבה גם על עצמנו".

בנימה אישית הוסיף: "המון אנשים הגיעו לחגוג את החג, להיות חלק מאיתנו ולשמוע את הדיון המרתק בפאנל. מדובר באנשים משפיעים בקהילה וכבוד הוא לי להיות חלק מהם. יש לזה משמעות גדולה עבורי ואני מקווה שרק נמשיך לחגוג את הסיגד יחד, נעלה מודעות ונצבור חוויות וזיכרונות".