מדד ניקיון החופים- בנתניה החופים הכי נקיים  תמונה: עיריית נתניה

בביקורת שביצע המשרד להגנת הסביבה בחופי נתניה – נמצאו החופים במדד הגבוה ביותר 

תוצאות מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה לעונת הרחצה 2022 (בתאריכים 8 באפריל 2022 עד 24 באוקטובר 2022) מצביעות על כך שלאורך עונת הרחצה, נתניה נקייה ביותר, יחד עם הרשויות אשדוד, בת ים, גן רווה, חוף כרמל, חיפה, טירת הכרמל, מטה אשר, נהריה, עכו וחופי רשות הטבע והגנים. 

במסגרת תוכנית חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה, היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד יוזמת סיוע לרשויות החופיות בביצוע פעולות אכיפה בחופי הים בחודשי הקיץ. הסיוע ניתן באמצעות תגבור כוח הפיקוח על ידי שוטרי משטרת ישראל, אשר מלווים את הפקחים מטעם הרשות החופית בפעולות הפיקוח ואכיפה, במטרה ליצור הרתעה מול עברייני פסולת בחופי הים ולצמצם את הנזק לסביבה החופית והימית.

18 הרשויות שזוכות בעונת הרחצה הנוכחית לתגבור של יותר מ-7,000 שעות שיטור הן: נתניה, הרצליה, מועצה אזורית חוף הכרמל, מועצה אזורית עמק חפר, אשקלון, מועצה אזורית מטה אשר, קריית ים, איגוד ערים כינרת, אשדוד, נהריה, טירת כרמל, עיריית עכו, חיפה, תל-אביב יפו, מועצה אזורית חוף השרון, בת ים, חדרה ואילת.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "השינוי החיובי ברמת הניקיון בחופים ממשיך, ואנו מסכמים את עונת הרחצה עם מספרי שיא. היה השנה שילוב של מספר דברים, בהם מיסוי על כלי פלסטיק חד-פעמיים, הרחבת חוק הפיקדון, קמפיינים בנושאי פלסטיק וחופים שרתמו את הציבור והגברת הפיקוח והאכיפה. העמקנו את שיתוף פעולה עם הרשויות החופיות גם בתגבור הניקיון ואכיפת ניקיון בחופים הפתוחים, וגם המשכנו לפעול עם ארגונים סביבתיים, בהם אקואושן, לרתימת הציבור. נמשיך להוביל לגמילה של כולנו מפלסטיק חד-פעמי. לקראת הגשמים חשוב במיוחד להזכיר שפסולת ופלסטיק לשימוש חד פעמי עלולים להגיע גם לים כשהם מושלכים במרחב הציבורי. שמירה על מרחב ציבורי נקי מפסולת תשמור גם על הים שלנו נקי"