בשורה בנתניה - מתחם בילוי לנוער וצעירים בחסות העירייה רוביז נתניה

השבוע יפתח בנתניה מתחם רוביז 1929- מקום בילוי ופנאי חדש, בו יהנו בני הנוער של נתניה וצעירי העיר מהופעות חיות, במה פתוחה לאומנים ועוד. המקום יהיה פתוח גם בשישי! ראש העיר מרים פיירברג איכר "אני גאה, שמחה ונרגשת לחנוך היום את אחד מפרוייקטי הדגל של העיר"

מתחם רוביז 1929 שייפתח היום (ראשון), במעמד ראש העיר מרים פיירברג איכר וחברי מועצת העיר, יציע לצעירי העיר מקום בו הם יוכלו לחוות, ליהנות, ליצור ולהתחבר: הופעות חיות, במה פתוחה לאומנים, הרצאות וסדנאות, מרחב חברתי ליצירת נטוורקינג והמון אווירה. המקום ייתן מענה (בימים שונים) לבני נוער ולצעירים בני 18 ומעלה שיוכלו לשבת על הבר וליהנות ממוסיקה טובה ומחברה צעירה.

המתחם תוכנן והוקם בעלות של כ- 4 מיליון שקלים. קירות הבלוקים והבטון במקום נותרו חשופים וקיבלו עיצוב ייחודי בעזרת ציורי גרפיטי. סביב הקירות נבנו טריבונות בלוקים ועץ ועליהם פופים לישיבה נוחה. באולם ההופעות במה מרכזית אקוסטית עם מערכות שמע וטכנולוגיה מתקדמות, לוחות אקוסטיים מרחפים ניתלו בחלל ליצירת מקצב ויזואלי ושילוב עם המערכות הטכניות, כאשר סביב הבמה מקום נרחב לעמידה בהופעות. 
כמו כן, תוכננו במקום שלושה חדרים אקוסטיים ללמידה ולקיום חזרות לרבות אולפן הקלטות ובקרה, אותם יוכלו להשכיר בני נוער וצעירים לפי שעה.

רוביז נתניה

"ארבעת הערכים של המקום הם חוויה, יצירה, אהבה, קהילה. אנחנו רוצים להעניק מקום חוויתי לצעירים ונוער, מי שירצה יוכל להשתתף בקורסים שנקיים במקום, הקשורים לאומנויות הבמה, מוזיקה ויצירה, אחרים יוכלו להינות מהופעות חיות, או ממקום שאפשר להגיע אליו וליהנות ממוזיקה טובה ומחוויה. המקום יהווה עוגן לנוער וצעירים" סיפרה רינה נעים שמנהלת את המקום ובעצמה בעלת תואר ראשון במוזיקה ותואר שני בחינוך.

מאריתו קבדה, מנהלת אגף נוער וצעירים במנהל החינוך ואחראית מטעם העירייה על הפרויקט מספרת על החזון להקמת המתחם "ראש העיר הכריזה כבר לפני שתי קדנציות שנושא הנוער והצעירים עומדים לנגד עיניה ובשורה של צעדים היא פתחה את הגג- המרכז לנוער ולצעירים והוסיפה שירותים לחיילים מתגייסים ומשתחררים. התחלנו לחשוב איך יוצרים משהו עבור בני נוער וצעירים ונותנים מענה נפרד לכל טווח גילאים, גילאי 13-15 למשל צריכים מענה שונה מבני 16 עד 18 או בני 18 ומעלה. ראינו שחסר מרחב שיאפשר מקום מפגש איכותי. אמנם יש לנו בנתניה 9 מועדוני נוער מפוזרים בעיר, אבל פה יהיו כיתות אומן, הופעות חיות ועוד. המקום יאפשר ערך מוסף, שייכות ושיח בתיווך של אנשי אנשי מקצוע שנמצאים במקום, בשונה ממקומות מסחריים אחרים ומצד שני הציוד במקום מקצועי, איכותי לוא נופל מכל ממקומות פרטיים כגון הזאפה ודומיו. אנו בעירייה רואים את הקמת המתחם כהמשך ישיר לחזון ראש העיר לפתח מוקד הפגה, תרבות, בילוי ופנאי איכותי עבור בני נוער וצעירים אשר יהווה מקום למפגש חברתי, יאפשר מרחב ליצירה ותוכן אומנותי ויקדם מיזמים לוקאלים לטובת הקהילה בעיר. כל זאת במטרה להרחיב את מגוון שירותי הפנאי המוצעים לבני נוער וצעירים בעיר. מיזם זה יקדם גאווה מקומית ויהפוך את נתניה לאבן שואבת לכלל האזור."

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "אני גאה, שמחה ונרגשת לחנוך היום את אחד מפרוייקטי הדגל של העיר המאפשר לצעירי נתניה לבלות בעיר ובתוך כך ליהנות ממוסיקה ומכיתות אמן מקצועיות. אומנות הבמה הייתה עבורנו עד היום כלי אחד מיני רבים על מנת לייצר תהליכים חינוכיים ומנהיגותיים גם במחלקת הנוער וגם במחלקה לצעירים. היום, במתחם לאומנויות החדש, אנחנו רוצים להשתמש בבמה ככלי מרכזי אשר באמצעותו נייצר קבוצות של נוער וצעירים המשפיעים ונתרמים למען הקהילה וממנה." 

המתחם ממוקם באיצטדיון נתניה, יציע עליון, 3B.