חדש בנתניה - שביל הליכה לנשים נחנך בקרית השרון  צילום: נורית מוזס 

שביל ההליכה בקרית השרון מצטרף לשני שבילי הליכה נוספים הקיימים בעיר – בצפון העיר ובדרומה. סגנית ומ"מ ראש העיר, שירי חגואל-סיידון "אנו מעודדים שמירה על הבריאות והכושר ומכשירים שבילים ייעודיים במרחב הציבורי" 

ביום שישי האחרון נחנך שביל ההליכה החדש בקרית השרון – שביל בטוח ומונגש לנשים ומשפחות, באורך של כ-4 ק"מ, מהספורטק, דרך רחוב דגניה, טום לנטוס, האוניברסיטה, האלונים, יהודה פרח, האר"י וחזרה לספורטק.

במסגרת ההפנינג התקיימה פעילות זומבה, פעילות של פיזיותרפיסטית שהדריכה אימהות בעיסוי תינוקות, רפלקסולוגית שהעניקה במקום טיפול קצר למעוניינות, תזונאית שהעבירה סדנה להכנת חטיפי בריאות ביתיים, כשכל הנוכחות הוזמנו לטעום מהתוצרת הטעימה, מי שרצתה להישקל, להימדד ולבדוק לחץ דם, נענתה במקום על ידי נציגי קופת חולים.

כמו כן, היה במקום דוכן הסברה של האגודה למלחמה בסרטן, חולקו חומרי הסברה על חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד, ועודד את הנשים ללכת להיבדק.

כיבדו בנוכחותם והשתתפו בפעילות סגנית ומ"מ ראש העיר שירי חגואל-סיידון, סגנית ראש העיר ליאורה לוי וחבר המועצה אמיה טגה, שבירכו את הנוכחים.

מדובר ביוזמה משותפת של עיריית נתניה-קידום מעמד האישה ומועצת הנשים לעידוד הליכה ופעילות גופנית, אשר נולדה מתוך רצון ליצור מרחב בטוח בו נשים ירגישו מוגנות כשהן צועדות למען בריאותן, ובכך לעודד נשים ומשפחות לצעוד, תוך חיזוק תחושת הביטחון של נשים במרחב הציבורי, זאת, על ידי הכשרה והגדרה של שבילים כאלה ברחבי העיר.

שבילי הליכה נוספים קיימים בצפון העיר (ויצמן מערבה אל הרצוג, שד' ניצה וקרית צאנז) ובדרום העיר משכונת דורה ועד רמת פולג - עיר ימים.

"היוזמה נולדה בעצם בקורס מנהיגות נשים שיזמה העירייה, במסגרתה הנשים ערכו עבודת מחקר ואחת המסקנות היתה שנשים לא עושות מספיק ספורט והליכה ולא מקדמות את בריאותן, כי הן חוששות ללכת לבד בחושך. כך עלה הרעיון להכשיר שבילי הליכה לנשים, ולעודד בריאות לכל המשפחה" אמרה יועצת קידום מעמד האישה, אילנה גורן והוסיפה "רתמנו להשקה זו גם את קופות החולים, לאומית ומאוחדת, כמו גם האגודה למלחמה בסרטן, מחלקת עיר בריאה, אגף הספורט וכן מחלקת ההתנדבות במנהל הרווחה של העירייה. כולם הקימו דוכני הסברה ותחנות הפעלה שונות במקום בספורטק העירוני בקרית השרון".