נתניה תארח את אליפות ישראל בשח בזק אלירן שילוף, אלוף העולם הישראלי

אליפות הארץ בשח מהיר תתקיים בנתניה ומבטיחה פרסים בסך 25 אלף שקל ובקטגוריות שונות

בחודש הבא תתקיים בישראל אליפות העולם בשחמט, אבל כבר בתאריך 21.10 חובבי הענף ייהנו מהחזרה הגנרלית לתחרות הנוצצת עם אליפות ישראל הפתוחה בשח בזק, שתתקיים בנתניה.

האליפות, שמוכרת גם על-ידי פיד"ה (התאחדות השחמט העולמית), תתקיים במתכונת של 12 סיבובים שווייצרים, כשקצב המשחקים כנהוג במשחקי שח מהיר - 4 דקות ועוד שתי שניות לכל מסע. קרן הפרסים תהיה בסך 25 אלף שקל, כשהזוכה ישלשל לכיסו 4,500 שקל. בנוסף, ינתנו פרסי מד כושר ולמצטיינים גם בקטגוריות הנשים, ותיקים ולשחמטאי המצטיין עד גיל 18.

דמי ההרשמה לתחרות 100 שקלים. פנסיונרים מעל גיל 60, ילדים ונוער עד 18 וחברי מועדון השחמט נתניה ישלמו 80 שקלים. רבי אמנים ואמנים בינ"ל פטורים מתשלום. ההרשמה היא עד יום שלישי ה-18 באוקטובר באיגוד השחמט. רישום מאוחר רק על בסיס מקום פנוי ובתוספת של 20 שקלים.

כאמור, אליפות הארץ בשח בזק בנתניה היא התחרות אחרונה עד לאליפות העולם בשחמט, שתיערך בירושלחודש נובמבר. 

צביקה ברקאי, יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, אמר: "השחמט, בעולם וכמובן שגם בישראל, הפך להיות ענף מאוד אטרקטיבי ומבוקש. גם בציבור הרחב וגם בקרב ראשי הרשויות. ראשי הרשויות עושים כל מאמץ להרים ולתמוך באירועי שחמט גדולים. באליפות הנוכחית, עיריית נתניה והאיגוד תרמו כסף על מנת שנערוך את אליפות הארץ בעיר".
ברקאי הוסיף: "אני שמח שמתווסף אירוע נוסף לכל האירועים הגדולים שצפויים לנו בקרוב, להנאתם ורווחתם של חובבי השחמט בישראל. בגלל שיש לאירועים מסוג אלו תמיכה רחבה, אנחנו באיגוד יכולים להבטיח גם פרסים גדולים ובהרבה קטגוריות".