אושרה תכנית העבודה השנתית של הוועדה העירונית לאיכות הסביבה צילום: נתניה נט 

בין הנושאים שיעמדו השנה על הפרק: סיורי שטח באתרים בהם תכניות סביבתיות, המשך פיקוח אחר תכנית הפרויקט הסולרי, יישום "תכנית המאיץ" להתמודדות עם מדבר האקלים ועוד 

הוועדה העירונית לאיכות הסביבה, בראשות סגן רה"ע, עו"ד אדיר בנימיני, אישרה בשבוע האחרון את תוכנית העבודה השנתית של הוועדה לשנה הקרובה. אחת מהגדרות התפקיד המרכזיות של הוועדה כמפורט בפקודת העיריות היא "ליזום ולתכנן פעילות בתחומים הנוגעים לשמירה על איכות הסביבה ולהבטחת פיתוח ושימוש בני קיימא של הסביבה".

מלבד היו"ר, עו"ד אדיר בנימיני, חברים בוועדה סגנית רה"ע, עו"ד שירי חגואל, חברי המועצה אמיה טגה, ד"ר גרש פישמן, מנהלת האגף לאיכות הסביבה עירית גולן אנגלקו ונציגי הציבור איבונה קורן ונציג ארגון- מאור דאיה. השתתפה בישיבה גם סמנכ"לית תפעול ותעשיות ליזי אורון, העומדת בראש המנהל האחראי על איכות הסביבה.

בין יתר הדברים נקבע כי הוועדה תקיים במהלך החודשים הקרובים מספר סיורים בשטח כמו באתר הקמת שוברי הגלים החדשים, אתר שיקום הפסולת, הרי גרינטל והמעבר האקולוגי התת קרקעי המחבר בין שלולית החורף לשמורת האירוסים.

הוועדה תעקוב גם בין השאר אחרי יישום הפרויקט הסולרי, יישום "תכנית המאיץ" להתמודדות עם משבר האקלים ותפעל להגדלת מאגר המתנדבים ונאמני סביבה הפועלים בחסות האגף לאיכות הסביבה. התוכנית תיכנס לתוקף עם אישורה במועצת העיר.

הוועדה דנה בשלבי התקדמות מהפכת האנרגיה המתחדשת ברחבי העיר נתניה, ובמהלך הדיון קיבלו חברי הוועדה דיווחים בדבר ההתקדמות המרשימה בפרויקט להתקנת מערכות סולאריות על גגות של מוסדות חינוך, מבני ציבור, מגרשי ספורט וחניה ברחבי העיר, הנמצאים בבעלות העירייה. בסופו של התהליך בכוונת העירייה להביא להתקנת קרוב לארבע מאות מערכות סולאריות על מבני ציבור נוספים.

המערכת הסולארית מייצרת אנרגיה ירוקה מקליטת קרני השמש, ובכך מאפשרת הפקת אנרגיית חשמל תוך שמירה על איכות הסביבה, הפחתת זיהום האוויר ומביאה לחיסכון כלכלי משמעותי. הפרויקט מבוצע באמצעות החברות "וולטה סולאר" ו-"EDF". כל זאת תחת פיקוח ובליווי צמוד של אגף איכות הסביבה ובליווי של גורמי מקצוע בתחומים השונים, תוך עמידה בכלל התקנים המחמירים ביותר של משרדי הממשלה, לרבות המשרד להגנת הסביבה, משרד החינוך ומשרד הבריאות.

יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה, עו"ד אדיר בנימיני: "עם מינויי לתפקיד שמתי לי כמטרה עליונה להעביר את אישור תוכנית העבודה, כפי שהחוק מחייב אותנו. כפי שהצהרתי בפני חברי המועצה המטרה העליונה שלי הינה להפוך את הוועדה לפרקטית, כזו שמקבלת החלטות מעשיות, תחת דיונים עקרים שלא הובילו לטעמי לשום מקום. אני שמח שהוועדה בהרכבה החדש הסכימה לאמץ קו מחשבה זה, ואכן יצאנו לדרך חדשה. התחדשות והתייעלות אנרגטית הם מהמשימות החשובות ביותר שעומדות לא רק בפנינו כרשות ציבורית. זה אתגר גדול של האנושות כולה לאור משבר האקלים החמור הפוקד אותנו".