הכירו את המנהלות והמנהלים החדשים במערכת החינוך בנתניה

בת־חן שטדלר, שוש קיפר, מורן שועה, אושר תבורי – ועוד רבות ורבים מצטרפים השנה להובלת בתי הספר והמסגרות החינוכיות בעיר
מערכת החינוך של נתניה פותחת את שנת הלימודים תשפ״ו עם צוות מנהלים חדש, מגוון ומעורר השראה. כל אחת ואחד מהם מביא עימו ניסיון, חזון אישי ותפיסה חינוכית ייחודית אך לכולם מכנה משותף: שליחות עמוקה לעולם החינוך, אמונה בדור הצעיר ורצון להוביל שינוי חיובי בקהילה.
בת חן שטדלר, מנהלת אולפנית בר אילן
בת חן שטדלר, בת 43, אימא ל 4 ילדים, בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ואבחון לקויות למידה, ובנוסף עשתה תואר שני בייעוץ חינוכי. מחנכת בכיתות י'-י"ב ורכזת פדגוגית באולפנית בר אילן. בשנתיים האחרונות מנהלת את ביה״ס רועי קליין בקריית השרון.
משנת תשפ״ו תשמש כראש אולפנית בר אילן נתניה.
אולפנית בר אילן הינה כתובת עבור תלמידות הצמאות למענה תורני, ערכי- חברתי ואינטלקטואלי ברמה גבוהה.
"אני בתפילה לעשייה חינוכית מרגשת יחד עם צוות האולפנית עבור תלמידותינו".
אושרית ונדן, מנהלת חט"ב אולפנית בר אילן
אושרית ונדן, נבחרה לנהל את חטיבת הביניים של אולפנית בר אילן. אושרית בת 41 מנתניה, נשואה ואם לחמישה ילדים.
בעלת תואר ראשון בניהול ובמדעי החברה, תואר שני בחינוך ותעודת מדידה והערכת בתי ספר. בעלת ניסיון של 13 שנים באולפנית, בתפקידי מחנכת, רכזת מקצוע, רכזת שכבה ורכזת פדגוגית.
"פעלתי תמיד מתוך שליחות עמוקה, חיבור אישי ואמונה בכוחה של הקהילה הבית־ספרית להצמיח כל תלמידה ואישיות בצוות".
בת שבע יוסיפון, מנהלת אולפנת אורות
בת שבע יוסיפון בת 49 , אימא ל-8 בנות וסבתא ל-9 נכדים.
בעלת תואר ראשון במחשבת ישראל ובמתמטיקה ותואר שני בתושב"ע. הייתה כ-25 שנים מחנכת ומורה למתמטיקה, ניהלה 3 שנים חט"ב באולפנת אורות וכעת קיבלה מינוי למנהלת שש שנתית .
"בעשייה החינוכית שלי, אני רואה שליחות עמוקה בליווי בנות בגיל ההתבגרות מתוך קירבה, הקשבה ואמונה גדולה בכל אחת ואחת. חינוך בעיניי הוא תהליך של למידה מתוך עמל ואחריות , חיזוק זהות, בניית חזון אישי והכוונה לדרך של שליחות, תרומה ומשמעות".
מיכל זאבי, מנהלת חט"ב אולפנת אורות
מיכל תושבת כפר הרא"ה, נשואה ליגאל – ר"מ בישיבה, היא אם לשמונה ילדים. בעלת תואר ראשון במוזיקה ותואר שני בתנ"ך, ובוגרת קורס להכשרת מנהלים ממכללת דוד ילין.
את עיקר דרכה החינוכית עשתה באולפנית מבשרת, כחלק מהצוות המוביל של החטיבה העליונה ובמיוחד בהובלת ניסוי ייחודי בתחום ההבעה בעל פה – "שפה יוצרת חזות".
"בחרתי להצטרף לצוות ההנהלה של אולפנת אורות ולהיות שותפה לצמיחתה לצד הרבנית בת שבע יוסיפון – מתוך תחושת שליחות, הכרת הטוב לעיר נתניה בה גדלתי, ואמון עמוק בדור הצעיר שמבקש לגדול, להשפיע ולהאיר".
שושנה ברוורמן, מנהלת בי"ס בית יעקב
שושנה ברוורמן בת 48 בעלת 30 שנות ניסיון בחינוך, כולל ריכוז שכבה וסגנית מנהלת. יש לה תואר ראשון בחינוך, והיא אם לשמונה ילדים.
"המוטו שלי : 'חינוך - השקעה לטווח ארוך' כפי שאמר יאנוש קורצ׳ק : 'הדואג לדורות - מחנך אנשים'. אני תמיד שמה לב כיצד למצוא את המסילה מהמוח אל הלב".
שוש קיפר, מנהלת בי"ס חיים גורי
שוש נשואה, אימא לשלושה, סבתא לשניים מחנכת ומנהלת זה 32 שנים.
את דרכה הניהולית חינוכית החלה כמנהלת חטיבת הביניים בקמפוס ביאליק-רוגוזין בדרום ת"א. ניהלה את בית הספר היסודי מגן בצפון תל אביב, שם הובילה יחד עם הצוות את בית הספר להישגים מרשימים במשך שבע שנים. לאחר מכן עמדה בראש בית הספר השש-שנתי בקמפוס פרס בחולון, שפעל ברוח חדשנית של למידה מבוססת פרויקטים. לאחר מכן ניהלה את בית הספר מקיף עומר בדרום הארץ, וליוותה שישה מנהלי בתי ספר במסגרת תוכנית מישרים של משרד החינוך – תוכנית שמובילה מהפך בבתי ספר.
המוטו שלה: "כל תלמיד ותלמידה הם עולם ומלואו – תפקידנו הוא לגלות את המפתח שיפתח להם דלתות לעתיד".
אושר תבורי, מנהלת חט"ב בי"ס טשרניחובסקי
אושר נשואה ואם לארבעה ילדים.
היא בעלת תואר ראשון בהוראת המתמטיקה והמחשבים ותואר שני בקידום נוער בסיכון ובמצוקה.
במהלך שני העשורים האחרונים הייתה מחנכת כיתה, מורה למתמטיקה, מנהלת שכבה, רכזת מדידה והערכה, סגנית מנהלת, וכעת מנהלת חטיבת הביניים טשרניחובסקי.
"בכל אחד מהתפקידים הללו, שמתי לעצמי מטרה אחת מרכזית, להיות דמות חינוכית משמעותית עבור התלמידים, עבור הצוות החינוכי, עבור ההורים ועבור הקהילה כולה. ה'אני מאמין' שלי בחינוך מושתת על מספר עקרונות מרכזיים: קידום אישי וייחודי של כל תלמיד ותלמידה מתוך אמונה ביכולותיהם הבלתי מוגבלות ובכוחם לגדול, לצמוח ולהצליח.
טיפוח תחושת ערך שייכות וביטחון עצמי כבסיס ללמידה משמעותית ולחיים מלאים".
מאיה זכאי, מנהלת חט"ב בי"ס שרת
מאיה זכאי, בת 42, נשואה ואימא לארבעה ילדים. את כל דרכה החינוכית עברה בבית הספר שרת – מוסד שבו למדה הן כתלמידה והן כסטודנטית, ושבו היא משמשת זה 18 שנים בתפקידים שונים: מורה למתמטיקה, מחנכת, רכזת שכבה ורכזת מתמטיקה.
"ההתמודדות על תפקיד ניהול החטיבה נובעת מתחושת שייכות עמוקה, אהבה למקצוע ורצון להמשיך ולהשפיע מתוך היכרות מעמיקה עם הצוות, עם התלמידים ועם הקהילה.
המוטו המנחה אותי בחינוך הוא "לראות כל תלמיד, כל איש צוות ולהאמין בהם."
מורן שועה, מנהלת ביה"ס היסודי רועי קליין
מורן, בת 38, נשואה ואימא לחמישה ילדים. היא בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחברה, אומנויות והנחיית קבוצות. את דרכה במערכת החינוך החלה כמחנכת, ובהמשך מילאה תפקידים שונים: רכזת שכבה, רכזת פדגוגית וסגנית בחטיבת הביניים תמר אריאל. 12 שנים עבדה בבית הספר רועי קליין, "שהוא עבורי הרבה יותר ממקום עבודה – הוא בית חינוכי שחי ונושם ערכים, מקצועיות וחמלה".
"האהבה הגדולה שלי לבית הספר והאמונה בדרכו הם אלו שהובילו אותי לרצות לנהל אותו. אני מאמינה שכל ילד וילדה צריכים מבוגר אחד שיאמין בהם, ושבכל אחד ואחת טמון יהלום ייחודי – תפקידנו כאנשי חינוך הוא ללטש את היהלום הזה ולהאיר את היופי שבו".
רינת סעדיה, מנהלת לאה גולדברג
רינת בת 41 נשואה ואימא לשלושה ילדים, בעלת תואר שני בניהול מערכות חינוך, תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך מיוחד.
נמצאת במערכת החינוך כ-8 שנים, בתפקידים שונים: מחנכת כיתות ה'-ו', רכזת שכבה, רכזת פדגוגית, מתכללת את תחום החנ"מ ובשנה האחרונה משמשת כחלק מצוות הניהול של ביה"ס.
"בחרתי לנהל את בית הספר לאה גולדברג מתוך תחושת שליחות עמוקה להוביל קהילה חינוכית בה צמחתי מתחילת דרכי. אני רואה בבית הספר הזדמנות לחולל צמיחה, ליזום תהליכים חינוכיים חדשניים ולהוביל יחד עם הצוות החינוכי את התלמידים לעבר מצוינות, קהילתיות ומשמעות.
המוטו לתלמידים: "כל אחד יכול – בדרכו, בקצב שלו ובמקום שבו הוא פורח."
לצוות: "להיות איש חינוך זו זכות – להאמין, לחדש, ולהשפיע."
יסמין תבורי, מנהלת אהרון דוידי
בת 40, נשואה ואימא לשלושה. בעלת תואר שני בחינוך מיוחד מהפקולטה לחינוך, מכללת לוינסקי, בעלת תעודת הוראה במסלול הכשרת אקדמאיים, התמחות במתמטיקה. יש לה תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת בר אילן, הנדסאית תעשייה וניהול ממכללת רופין והייתה בעתודה ניהולית של אבני ראשה.
הניסיון המקצועי של יסמין כולל מחנכת כיתות ה'-ו' בבית ספר שורשים בנתניה וגם 8 שנות ניסיון משמעותיות בחינוך, הוראה, הובלה וניהול תהליכים בית-ספריים.
"אני מאמינה בכוחם של אנשים ובמיוחד בכוחו של הקשר האנושי כמנוע ללמידה, לצמיחה ולהתפתחות. התפיסה שלי מושתתת על חינוך מבוסס קשר- חינוך שמתחיל תמיד מהלב, מהיכרות עמוקה עם הילד, מהקשבה אמיתית, מהתבוננות ורצון להבין את עולמו".
תחיה שלזינגר חגואל, מנהלת בי"ס ישורון
תחיה היא אימא ל 4 ילדים, בעלת תואר ראשון ושני בחינוך, מאוניברסיטת בר אילן. עוסקת בחינוך 27 שנים על כל שלביו, החל מהגיל הרך ועד הכשרת סטודנטים במכללה. ב 9 השנים האחרונות הייתה מחנכת ורכזת שכבה בבית ספר תחכמוני.
"אני מאמינה שכל אדם וכל תלמיד הנכנס בשערי בית החינוך, רוצה שיראו ויעריכו אותו ואת עשייתו. אשאף לפתח בישורון קהילת תלמידים, צוות והורים , המחנכים את התלמידים לאהבת אדם, התורה והארץ".
אייל עזרתי, מנהל בי"ס חב"ד בנים
אייל, בן 52 מחדרה, אב לתשעה וסב לחמישה, מביא עימו ניסיון עשיר בניהול חינוכי ובלתי פורמלי. ניהל בתי ספר בחדרה ובחריש, עבד עם בני נוער במצבי סיכון ואף הקים מרכז הרצאות קהילתי.
החזון שלו: "אהבה ויראה" – משמעת ברורה לצד אהבה והשקעה אינסופית בתלמידים, כדי שיזכרו את שנות בית הספר כחווייה חיובית לכל החיים.
אורנית גדז'-שני, מנהלת המרכז למחוננים - מטמון
אורנית בת 50, נשואה ואם לארבע בנות, מביאה עימה ניסיון חינוכי עשיר בן 26 שנים, במהלכן שימשה מורה למתמטיקה ופיזיקה, והובילה תהליכים חינוכיים משמעותיים, ביניהם הקמה וניהול של בית ספר שש-שנתי.
הבחירה לנהל דווקא מרכז למחוננים אינה מקרית – היא נובעת מאמונה עמוקה בשליחות החינוכית להוביל מצוינות, ללוות תלמידים יוצאי דופן במסע ההתפתחות שלהם, וליצור עבורם סביבה מטפחת, מעוררת השראה ומלאת אתגר. המוטו שמנחה את דרכה של גדג'-שני הוא: "לראות כל תלמיד, לזהות את הייחוד שבו, ולהעניק לו את הכלים לפרוץ גבולות מתוך חיבור לעצמו ולקהילה."
מרכז מטמון, הפועל בבית הספר נתן אלבז בנתניה, הוא המרכז העירוני הרשמי של משרד החינוך לתלמידים מחוננים ומצטיינים.