תלמידי החינוך החרדי מנתניה  זכו בתחרות הרובוטיקה צילום עצמי

תלמידי העיר נתניה מהחינוך החרדי, לקחו חלק בתחרות רובוטיקה שהתקיימה השבוע בירושלים וזכו בארבעה גביעים

בתחרות הרובוטיקה שהתקיימה ביום שלישי במוזיאון ירושלים, השתתפו 500 תלמידים מהמגזר החרדי, מתוכם כ- 140 תלמידים מנתניה, מחולקים למספר קבוצות. השופטים בתחרות בחנו מהי השפעת הפיתוח עצמו על האדם והסביבה, כמו גם את היכולות האישיות שהביעו התלמידים בעבודת צוות. 

הישג מרשים בתחרות לעיר נתניה בזכות - 3  קבוצות תלמידים שזכו בפרסים על הפיתוחים שהציגו וקבוצה נוספת שזכתה בפרס נוסף על חקר רשת החשמל. התלמידים זיהו שרשת החשמל אינה מגיעה למקומות מרוחקים כגון מדבריות והרים גבוהים ויצרו פתרון - הקמת מאגר אנרגיה סולארית שתוכל לתת מענה לשעת חרום.
התלמידים הציגו פרזנטציה שובת לב של טיול במדבר יהודה: אחד התלמידים איבד הכרה ובמהלך השיחה עם מד"א נגמרה לו הסוללה. אחד התלמידים הלך למאגר האנרגיה, הטעין את הסלולרי וחידש את הקשר עם מד"א - כך ניצלו חייו של התלמיד.

התכנית שמתקיימת לאורך כל השנה נועדה לעודד חשיפה ויכולות בקרב התלמידים להיחשף, ללמוד ולהשתמש בכלים ממנעד רחב של תחומים - טכנולוגיה, חדשנות, פיתוח פתרונות, חשיבה יצירתית ועוד.

עמותת בבא-דע שיזמה את הפרויקט, הוקמה בשנת 2015 במטרה לתת מענה לצורך המתרחב בחברה החרדית לרכישת ידע מדעי וטכנולוגי עדכני ולפיתוח מיומנויות חשובות לחיים מגיל צעיר, תוך התאמה מלאה לאורחות החיים וסולם הערכים של הציבור החרדי. העמותה, שמאז תחילת פעילותה למדו בתוכניותיה השונות מעל 5,000 תלמידים חרדים, נוסדה על ידי פרופ' אמנון שעשוע, מנכ"ל ומייסד מובילאיי וחתן פרס ישראל ונתמכת גם על ידי אלי וורטמן, מייסד ושותף מנהל בקרן הון הסיכון PICO Venture Partners ועל ידי קרן מיימונידיס, קרן קירש, קרן ראסל ברי ועוד.

״את כל התלמידים שלנו מאחד הרצון לידע, להצטיינות ולקבלת אות ההוקרה המגיעה להם״, אמרה מיכל איבגי, מייסדת ומנהלת עמותת בבא-דע והוסיפה "החזון שלנו הוא לאפשר לצעירים בחברה החרדית לממש את הפוטנציאל האישי שלהם ולטפח שאיפה למצוינות, פיתוח ידע ומיומנויות״.

״אנחנו גאים בתלמידים הצעירים מהחברה החרדית הפועלים היום להיות וללמוד את הכלים של המחר. אנחנו מאמינים שזו הדרך להבטיח עתיד משותף וטוב לכולנו״, אמר יוני ריס, מנהל הפעילות במוזיאון הסובלנות ירושלים 
״זהו כבוד גדול להיות שותף בבנייה והרחבה של בבא-דע, פרויקט שמלמד חדשנות ומיומנויות פתרון בעיות בקהילות החרדיות בישראל. אני נרגש להיות חלק מההצלחה המתמשכת של הארגון״, מסר אלי וורטמן, מנהל שותף בקרן ההון סיכון PICO Venture Partners.