סודקות את תקרת הזכוכית- מקום ראשון לבי"ס שטקליס סודקות את תקרת הזכוכית

נבחרת בית ספר שטקליס בנתניה זכתה במקום הראשון באירוע הגמר של תחרות בניית האתרים של תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים" 

הישג לתלמידות בית הספר שטקליס: הנבחרת זכתה במקום הראשון בתחרות בניית האתרים בנושא "נשים פורצות דרך" של תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית – כל ישראל חברים" בשיתוף חברת ההייטק הישראלית WIX.
בנבחרת השתתפו אביה דהן, מאיה סבאג ואמילי אטיאס, אשר לוו בידי הרכזת לינוי רובס והמנטוריות מירי בניטה ואביבה שכטמן.
האתר שהקימו התלמידות עוסק באשת התקשורת האמריקאית אופרה ווינפרי והוא כולל בתוכו מידע רב על מסלול חייה והמסרים שניתן ללמוד מהם.

"מהרגע הראשון שראינו אותה התאהבנו בה" מספרות הנערות "ומבחינתנו היא ההגדרה לאישה ששברה את תקרת הזכוכית ופרצה דרך." על תהליך בניית האתר ועיצובו המוקפד הן מספרות כי היה מדהים ומשמעותי. "אנחנו נרגשות מאוד מהזכייה" הן משתפות.

את האירוע הנחתה מרים שטילמן לבזובסקי מקרן הון סיכון טל ונצ'רס, והשתתפה בו מהנדסת החשמל תם שקד, כוכבת "נינג'ה ישראל", שהרצתה למשתתפות על מסעה מעורר ההשראה. באירוע השתתפו נציגות חברות היי טק וכ־700 נערות מכיתות ח' וצוותי חינוך מלמעלה מ־40 בתי ספר ברחבי הארץ לצד מתנדבות ושותפים רבים. פרופ' קולט לוינר, פיזיקאית המלווה את התוכנית מאז הקמתה, שלחה ברכה מצולמת לאירוע.

תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" של ארגון "כל ישראל חברים " פועלת בלמעלה מארבעים בתי ספר בארץ למען העצמה מגדרית ומצוינות חינוכית במקצועות המדעים, הטכנולוגיה והמתמטיקה. בנתניה פועלת התוכנית בתשעה בתי ספר ומשתתפות בה מעל 800 מבנות העיר, כחלק משיתוף פעולה בין הארגון ועיריית נתניה.

הילה לוי, מנהלת תוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית": "בכל שנה אנחנו שומעות מנערות חוסר אמון ביכולת שלהן לבנות אתר בעצמן. בסופה של השנה התמונה לגמרי אחרת – מאות אתרים מרתקים על מאות נשים מיוחדות, הכול נוצר בידיהן של נערות בכיתה ח' בתוכנית. יש כאן גם ממד של העצמה טכנולוגית משמעותית וגם מסע חקר על נשים פורצות דרך, שכולנו יכולות ללמוד ממנו. המסר של התחרות הוא שאפשר, שכל אחת יכולה להגיע לכל מקום אליו היא שואפת. כל הכבוד לנבחרות שזכו בתחרות ולכל הנערות שהשתתפו בתהליך ובתחרות".