לוק רויטמן יצטרף לנבחרת הפיזיקה הארצית לוק רויטמן

לוק רויטמן, תלמיד כיתה יא' בתיכון אורט לבוביץ נבחר להצטרף לנבחרת הפיזיקה הארצית, המונה 32 תלמידים מכל הארץ. איתי טרויצה, תלמיד כיתה י' בתיכון אורט לבוביץ, התקבל לעתודה של נבחרת הארצית 

יש לציין כי במדינת ישראל פועלות 5 נבחרות בוגרות במדעים בתחומים: מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, מדעי המחשב וביולוגיה. המצטיינים מנבחרות אלו יוצאים להתחרות באולימפיאדות הבינלאומיות במדעים כמשלחות ממלכתיות המייצגות את ישראל.
נבחרת הפיזיקה הארצית הינה מיזם משותף של משרד החינוך- מנהל חינוך טכנולוגי, האגף למצויינות בחינוך הטכנולוגי ומרכז מדעני העתיד.

על מנת להתקבל לנבחרת ישראל בפיזיקה יש לעבור שלושה שלבי מיון, כאשר האימונים וההכשרה בנבחרת הם הרווח העיקרי והמשמעותי ביותר לחברי הנבחרת שכן במהלך האימונים התלמיד מפתח חשיבה ברמה גבוהה מדעית ויצירתית, נחשף לחומר אקדמי מתקדם ולמעבדות משוכללות במוסד האקדמי.

רונה ארזי, המורה לפיזיקה של לוק, הקריאה את הדברים הבאים במהלך הענקת תעודת הערכה לתלמיד: "רגע של נחת…התכנסנו אתמול במשרדי כדי להעניק תעודת הערכה בית ספרית לתלמיד שכבת יא. לוק נחשף לראשונה לפלא שנקרא פיזיקה בשנה שעברה, כשהיה בכיתה יוד. הוא נבחן במבחן מיון ראשון לאולימפיאדת פיזיקה ועבר את שלב א.
בהיותו ספורטאי ותלמיד רציני מבריק, הפיזיקה סקרנה אותו ולכן התכונן היטב לשלבים הבאים, לא ויתר לעצמו, החליט למנף את השקעתו, המשיך ללמוד ולהתקדם בתחום, נרשם ללימודים אקדמאים בפיזיקה והציב לעצמו יעד- לגשת השנה לבחינה.
"לאחר שנה של למידה והתמודדות עם אתגרי חשיבה מורכבים ולאחר שעבר שלב אחר שלב, הוא התקבל לנבחרת ישראל. לוק עוזר לתלמידי מגמת פיזיקה עם חיוך וסבלנות, מהווה השראה ועושה זאת בענווה רבה.
לוק היקר, הצבת המטרות , המוטיבציה , הנחישות וההתמדה שלך הם השראה לכולנו , מבוגרים וילדים כאחד. כל הכבוד"

תלמיד נוסף שרשם הישג יוצא דופן בלימודי הפיזיקה הוא איתי טרויצה, תלמיד כיתה י' בתיכון אורט לבוביץ, שהתקבל לעתודה של הנבחרת הארצית והוא אחד מ – 19 תלמידים שנבחרו מכל הארץ.

לדברי ורד דוברת, מנכ"לית אורט לבוביץ, כשהומלץ לאיתי לגשת לשלב א למיון לנבחרת ישראל, מייד ענה בחיוב. הגישה החיובית של איתי כלפי ההשתתפות באולימפיאדה והאתגרים במקצוע, למרות לוח הזמנים העמוס שלו, מעוררת הערצה. לאחר שעבר את השלב הראשון, לקח על עצמו ברצינות את ההכנה לשלבים הבאים ועזר גם לתלמידים אחרים שהתכוננו איתו לשלב ב.

חינוך ומצויינות - לוק רויטמן יצטרף לנבחרת הפיזיקה הארצית

איתי תלמיד מבריק בעל חשיבה לוגית חזקה, משתתף פעיל בשיעורי פיזיקה, מתעניין מאוד בתחום גם מעבר לחומר הנלמד בכיתה, מתעניין ולומד גם יפנית (ואף שימח אותי כשכתב לי פעם ברכה ביפנית). הוא חושב ופותר בדרכים יצירתיות ומאתגר את חבריו לכיתה בשאלות חשיבה ובפתרונותיו הלא שגרתיים. איתי נעים הליכות ונוהג בדרך ארץ כלפי חבריו לכיתה ומוריו. מאחלת לו שימשיך להתמודד עם כל אתגר בחיוך ויצליח."