גאווה מקומית - מצטייני הנשיא לשנת 2023 מצטייני הנשיא לשנת 2023

שלושה תושבי נתניה ותושבת כפר יונה נבחרו להימנות בין 120 מצטייני נשיא המדינה ביום העצמאות ה-75 למדינה

ביום העצמאות ה- 75 למדינת ישראל, 120 קצינים וחיילים הומלצו בקפידה בידי מפקדיהם לקבלת אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל. בין המצטיינים שלושה תושבי נתניה: סמל דנה, סמל ישי אדרי וסמ״ר ג' וכן רום בכר, תושבת כפר יונה.

דנה

דנה בת 20 מנתניה. התגייסה באוגוסט 2021 לקורס נתיב, לאחר שסיימה את הקורס עשתה טירונות בבה״ד 6 כמדריכת לוגיסטיקה. בהמשך עשתה קורס מש״קי לוגיסטיקה ועשתה חודש סיפוחים בגדוד 71 (שריון). לאחר מכן עברה הכשרת מפקדים ושובצה להיות מ״כית בקורס נהיגה. דנה עשתה שלושה מחזורים בתוך מ״כית ושני מחזורים בתוך סמלת. כיום היא סמלת בקורס נהיגה ונמצאת בתפקיד חצי שנה. נהנת בתפקיד ומרוצה - לא יכלה לבקש תפקיד שיתאים לה יותר, התמודדות עם חיילים מאתגרים, שצריך לדבר איתם בגובה העיניים, שרוצים לוותר והיא משאירה אותם בשירות. אמה, יוליה בת 44, טכנאית שיניים ואביה, אנדריי, בן 44, אח בבית חולים. לדנה אחות קטנה בת 8, מיה. הדבר הכי ישראלי בעינייה זה יום העצמאות.

ישי אדרי

סמל ישי אדרי, בן 20 מנתניה. לפני הגיוס עשה מכינה, בימין אורד בחצור הגלילית.
ישי התגייס באוגוסט 2021 לחטיבת גבעתי. עשה שמונה חודשי הכשרה ואחריהם עלה לגדוד רותם. היה אמור לצאת לקורס מ״כים אך בעקבות פציעה נשאר בגדוד.

סמ"ר ג

סמ״ר ג׳, בן 22 מנתניה, נולד בקייב שבאוקראינה ולמד בבית ספר יהודי, אך לא הייתה לו זיקה גדולה לדת ולישראל. הוא עלה לארץ לבדו בשנת 2014 דרך תכנית 'נעלה', גר והתחנך בפנימיית כפר סילבר, לאחר מכן למד י״ג-י״ד בהדסה נעורים במגמת הנדסה, ובסיום השנתיים הללו קיבל תעודת הנדסאי. ג׳ שמע על יחידת יהליים מהש״ש בפנימייה בה היה, והתעניין בה, אך בגלל שהוא עשה עתודה לא היה אמור לוחם. ג' חלם על להיות לוחם ולא ויתר, ולאחר תקופת בחיל החימוש עבר ליחידת יהליים, ומשרת בסיירת יעל. בתפקידו משתמש בטכנולוגיות ואמצעים ייחודיים כמו רחפנים ורובוטים ויצא לו לקחת חלק במבצעים. הוריו של ג' גרושים, משפחתו גרה באוקראינה. אביו משרת בצבא אוקראינה ונלחם במלחמה נגד רוסיה, ומספר חברים של ג' משרתים גם הם בצבא האוקראיני.
הדבר הכי ישראלי בעיניו היא ההתקרבות וההתחברות לארץ, במיוחד לאור סיפור חייו. 

 

סמ"ר רום בכר 

סמ״ר רום בכר בת 22 מכפר יונה. רום נולדה בבאר שבע, והייתה בשליחות בארה״ב כשבע שנים מטעם העבודה של אביה. לפני הצבא עשתה שנת שירות בפנימיית מבואות ים במכמורת. רום התגייסה בדצמבר 2020 ומשרתת כמדריכת צניחה. כיום אחראית על כל המילואים בפלוגה, הכשרת מפקדים וע' מדי״ר בקורס מדריכי צניחה. רום מספרת שאוהבת מאוד את התפקיד, ושלעולם לא תשכח את הצניחה החופשית הראשונה שלה, רגע מרגש מאוד בעבורה. הדבר הכי ישראלי בעיניה הוא להגיע למקום חדש וישר להסתדר, למצוא עם מי להיות ולפתח שיחה.