אנשי החינוך המצטיינים בנתניה לשנת תשפ"ב יותם שמש, תיכון אורט גוטמן

שני מורים מנתניה קיבלו תעודות הוקרה על פעילותם החינוכית בשנת הלימודים שחלפה

בטקס שהתקיים במרכז הבמה בגני תקוה קיבלו 20 אנשי חינוך אות הצטיינות ממחוז תל אביב שהתבלטו בעשייתם החינוכית במהלך שנת הלימודים תשפ"ב (שנת הלימודים שעברה), ביניהם שני מורים מנתניה: יותם שמש – מורה למתמטיקה באורט גוטמן ויצחק גוילי – רכז מקצוע ומורה בתיכון תמר אריאל.

בטקס לקחו חלק נציגי הסתדרות המורים, ראשי ערים, הנהלת מחוז תל אביב, הפיקוח, מנהלי אגפי חינוך וקרובי משפחותיהם של המתמודדים שזכו בתואר הנכסף.

בדברי ברכותיה אמרה מנהלת מחוז תל אביב, חיה שיטאי "אתם מהווים מודל להזדהות עבור תלמידכם ועמיתכם. בעשייתכם החינוכית אתם פועלים לאתר את יכולותיהם של תלמידיכם, מחזקים ומעצימים אותם וחותרים למצות מהם את המרב. אני רואה בכם מנהיגות פדגוגית איכותית ומשמעותית במערכת החינוך."

שמות הזוכים

יותם שמש, מורה למתמטיקה, תיכון אורט גוטמן 

יותם שמש הינו בעל שני תארים ראשונים מהטכניון, ושימש כראש צוות פיתוח וראש צוות בפרויקט "רואים רחוק" בחיל המודיעין. הוא מלא מוטיבציה, מעורר השראה ורואה את עבודתו כשליחות של ממש. יותם מצליח לעבוד עם תלמידים בכל הרמות, מ-3 יח"ל ועד 5 יח"ל, ואת כולם להוביל להצלחה. לפני כשנה הצליח להוביל שישה תלמידים מכיתת אתגר להצלחה בבחינות הבגרות במתמטיקה ברמה של 4 יח"ל לאחר שסיימו 3 יח"ל בכיתה י"א.

יותם הוא הרבה יותר ממורה למתמטיקה. הוא מצליח להגיע לכל תלמיד ולגרום לו להאמין בעצמו ולא לוותר. הוא משמש לתלמידים מודל לחיקוי ומוצא כל הזדמנות כדי להעשיר את הידע שלהם מעבר לתוכנית הלימודים ולחומר המתחייב לבגרות. הוא תורם רבות לתחושות הביטחון והמסוגלות של התלמידים ומדליק בהם את ניצוץ ההצלחה.

יותם חבר פעיל בצוות מתמטיקה, מביא לישיבות חידושים ושיטות הוראה מעניינות ומגוונות. הדרך שלו להשפיע על תלמידיו היא בשילוב דרכי הוראה מגוונות כמו משחקים, חידות, חדרי בריחה וכד' והכל כדי ליצור אינטראקציה ומחויבות לתהליך הלמידה.

יותם הוא מורה יוצא דופן. אם נשאל את תלמידיו "מה היה יותם עבורכם"? הם לבטח יאמרו "יותם הוא מורה לחיים, מורה שכל תלמיד חייב לזכות בו".

יצחק גוילי, רכז מקצוע ומורה לפיזיקה - תיכון "תמר אריאל"

איציק עובד בבית הספר כבר 30 שנה, ומשמש כרכז מקצוע ומורה לפיזיקה. הייחודיות של איציק היא בדרכי ההוראה שלו, באמצעות למידה מבוססת פרויקטים - PBL. תלמידי מגמת הפיזיקה בוחרים בנוסף ללימודי המגמה בהיקף 5 יח"ל, פרויקט בו הם מנסים לתת מענה לשאלת חקר, בעיה או חידוש טכנולוגי. את הפרויקטים מלווים מנחים מהאקדמיה, ובמסגרת העבודה המשותפת התלמידים מגיעים למעבדות האוניברסיטה ונחשפים לעולם האקדמי, דבר שיוצר אצלם סקרנות, מוטיבציה ואופק לימודי.

חינוך ומצויינות - אנשי החינוך המצטיינים בנתניה לשנת תשפ"ב

יצחק גוילי, תיכון תמר אריאל 

בנוסף ללמידה הייחודית באמצעות פרויקטים, מקפיד איציק לחשוף את תלמידיו לתכנים שונים מתחום המדעים וההי-טק על ידי סיורים בארגונים, הזמנת מרצים וסדנאות, כשלנגד עיניו עומדת החתירה למצוינות. בעידודו של איציק משתתפים תלמידי המגמה בתחרויות ארציות ובינלאומיות ואף זוכים בפרסים יוקרתיים.

איציק משקיע שעות רבות מעבר למשרתו, כולל ימים ארוכים וגם חופשות, כדי לעזור לתלמידיו. הוא מונע מתחושת מחויבות ושליחות, ומסירותו לתלמידיו היא מעל ומעבר לנדרש. לאורך שנות עבודתו בבית הספר התפתחה המגמה באופן שמעורר התפעלות, כשהדגש ניתן על חדשנות פדגוגית, חתירה למצוינות ואמונה בתלמיד ובכישוריו תוך מיצוי כל יכולותיו.