מנתניה לחלל - תלמידי חיים גורי במקום השני בתחרות ארצית תמונה: עיריית נתניה

תלמידי בית הספר חיים גורי נתניה זכו בשבוע האחרון במקום השני בגמר ספייסלאב של קרן רמון

גמר תוכניות חינוך לחלל של קרן רמון התקיים בבנייני האומה בירושלים והשתתפו בו 2500 תלמידים מכ-100 בתי ספר מכל הארץ.

חברי הנבחרת של בית הספר חיים גורי, תלמידי כיתה ט', הציגו את הניסוי שלהם באירוע הגמר הארצי בנוכחות של בכירים מנאס"א ונציגים מסוכנות החלל הישראלית ששפטו בתחרות.

הניסוי עסק בנושא קיום ותפקוד של אנזים חשוב בגוף האדם בתנאים של מיקרו כבידה. שאלת המחקר התמקדה באפשרות שהאנזים יעבוד בחלל לאורך זמן כמו שהוא עובד בכדור הארץ, במטרה לבדוק איך יתנהל האדם בחלל אם יידרש לשהות בו לזמן ממושך או אם תהיה התיישבות בחלל.

מדובר בתוכנית הפועלת בהובלת קרן רמון, בשיתוף סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע ובשיתוף משרד החינוך והיא מאפשרת לתלמידים בארץ ללמוד על ניסויים בחלל ולהתמודד על שיגור ניסוייהם.
התוכנית כוללת הכשרה שבסופה מתקיימת תחרות שנועדה לאפשר לתלמידים בחטיבות הביניים הזדמנות ייחודית לשלוח ניסוי שיבוצע על ידי אסטרונאוטים בתחנת החלל הבינלאומית.

התוכנית, שבמסגרתה נערכה התחרות ומסובסדת על ידי עיריית נתניה, מתפרסת על פני שנתיים במהלכן הכיתות זוכות לליווי צמוד של מנטור מטעם קרן רמון, כשהמפגש קבוע במערכת השעות השבועית של בית הספר.
נוסף למנטור, משתתפים התלמידים בסיורים ומפגשים המעשירים את הידע שלהם בתחומי המדעים והחלל דרך שיטת "למידה מבוססת פרויקטים" המעודדת אותם לאקטיביות בתהליך הלמידה.

אתי דהן, ראש מנהל חינוך וחברה בעירייה: "אנחנו בתלמידים ובצוות החינוכי על הדרך, הרצינות והמצויינות."