מודל האו"ם בבית ספר שרת בנתניה תמונה: עיריית נתניה

כשלוש מאות תלמידים מבתי ספר על יסודיים ברחבי הארץ, ממגזרים שונים, השתתפו ביום חמישי האחרון בכנס SHAREMUN בבית הספר שרת בנתניה

הכנס נפתח בטקס מרשים בנאום של שגריר גרמניה בישראל מר שטפן זייברט והסתיים בנאום של סגנית שגריר ארה"ב בישראל הגב' סטפני ל. האלט ובהופעה של הרכב גוספל שהגיע מארה"ב באדיבות שגרירות ארה"ב.
מודל האומות המאוחדות MUN שנערך כבר כמה שנים בבית הספר שרת הוא פרויקט בינלאומי שנערך על ידי תלמידי תיכונים ואוניברסיטאות ברחבי העולם בשפה האנגלית שתכליתו היא לדמות את פעילות ארגון האו"ם. כל משתתף מקבל לייצג מדינה החברה בעצרת הכללית וצריך לייצג אותה ואת עמדותיה כאילו היו הדעות שלו בוועדות השונות. את הוועדות השונות ניהלו תלמידי כיתה יב' של מגמת דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית של בית הספר שרת כחלק מפרויקט המנהיגות שלהם.
הדיונים נערכים לפי החוקים והתקנות של הוועידות והארגונים השונים של האו"ם כמו מועצת הביטחון, המועצה הכלכלית, ארגון שימור התרבות, נציבות הפליטים ועוד. כל נציג נואם על הנושא בו הוועידה בה הוא משתתף דנה ולאחר מכן המדינות השונות מעבירות חוקים ואמנות שונות אשר מנסות לפתור את הבעיות שעל סדר היום.
במסגרת מגמת דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית הפועלת בהצלחה רבה בבית הספר, שבה לומדים בשפה האנגלית – מתקיים בבית הספר כינוס במודל האומות המאוחדות – MUM לרבות חלוקה לוועדות השונות ודיונים בנושאים שעומדים על הפרק וכן לימוד נוהלי האו"ם ופעולותיו.
מדובר בפרויקט בינלאומי, במסגרתו תלמידים וסטודנטים בגילאים שונים מדמים את פעילות האום. יש לציין כי רבים ממנהיגי העולם היו חברים בכנסי מודל האו"ם בתקופת לימודיהם באוניברסיטה.

רוני גבאי, מנכ"ל בית הספר שרת: "אני מברך את כל העוסקים במלאכה ובראשם את תלמידי המגמה ורכזת המגמה, שרה דיין.
חשוב לי לציין כי מגמת הדיפלומטיה בבית הספר "שרת" משתמשת במתודולוגיית למידה פעילה, כאשר התלמידים מעורבים תוך צריכת ידע ומיומנויות המבוססים על מודלים חווייתיים.
"התלמידים נוהגים לנאום, לנהל דיונים, להשתתף בסימולציות. הם עובדים בצוותים, בפורומים בכיתה מלאה ומחדדים את כישוריהם. הם משתתפים בכנסים, בתחרויות, נפגשים עם אוכלוסיות מגוונות, מבקרים בשגרירויות ונפגשים עם דיפלומטים. "גישה פדגוגית פעילה זו מעניקה לתלמידים ניסיון וכישורים מעשיים לניווט בעולם הגלובלי של ימינו והכל באנגלית".

אתי דהן, ראש מנהל חינוך וחברה בעירייה ברכה את רוני גבאי, מנכ"ל בית הספר, את צוות המורים ואת התלמידים הנפלאים: "אתם התלמידים, אזרחי העולם ואזרחי המדינה זכיתם למפגש למידה מעצים וחדשני שבית הספר שרת מוביל. זכיתם להשתתף בוועדות חשובות וחיוניות לקידום החיים החברתיים- עשיתם את.... ולא רק למדתם על... האקטיביות בלמידה והרלוונטיות הן המקור להפנמה טובה יותר של הנלמד.
המשיכו לפעול ולהשפיע על כולנו למען חברה איתנה. "