"הרכב צפוף, שבור ולא ראוי לילדים. פשוט מזלזלים בנו" צילום: סימונה ארפי

סימונה ארפי משכונת פולג בסך הכל רוצה לשלוח את בנה בהסעה לבית הספר לחינוך מיוחד. אלא שאיכות רכבי ההסעה מדירה שינה מעיניה, ובהמשך התברר שהרכב כלל אינו מאושר כרכב הסעות. "הילד שלי חייב את המסגרת, אבל אני שולחת אותו בהסעה הזו בלב כבד", היא אומרת

הכאוס סביב נושא ההסעות של ילדי החינוך המיוחד בנתניה ממשיך לפגוע קשות בתושבי העיר. מקרה כואב ומייצג הוא זה של סימונה ארפי, תושבת שכונת פולג בעיר ואם ליונתן בן ה-11, שהנו על הרצף האוטיסטי וזו השנה החמישית שהוא משתמש בשירותי ההסעות כדי להגיע לבית הספר בו הוא לומד בחדרה.
"בשנים הראשונות הכל היה בסדר, אבל בשנה שעברה התחילו הבעיות והשנה זה כבר ממש השיא", מתארת סימונה. "בחודש האחרון התחילה להגיע מונית אחרת, וכשבעלי ראה אותה חשכו עיניו. ילד קטן ישב במושב הקדמי, אחת הדלתות הייתה שבורה והילדים ישבו בצפיפות מחוסר מקום. בנוסף, בכלל לא היה סימון שמדובר ברכב שמסיע ילדים. הכל רשלני ומזלזל, רכב שלא ראוי לילדים".

המשפחה פנתה למנהל מחלקת ההסעות ששלח קב"ט אחרי שבוע והבדיקה שלו יצאה תקינה. אלא שאת משפחת ארפי זה היה רחוק מלספק. לאחר פנייה של הבעל רועי, עורך דין במקצועו, למשרד התחבורה, התברר לפתע כי אותו רכב כלל לא מאושר לעלות על הכביש כרכב הסעות. אלא שאז סימונה עוד לא ידעה מה המחיר שתשלם על כך, והתגובה הגיעה כאשר ביקשה באחת הפעמים להוריד את בנה במרחק של כמה מאות מטרים מהבית.
"הנהג יצא והתחיל לצרוח עלי ליד הילד שאנחנו ההורים עושים בלגן ובעיות על כלום", היא אומרת. "הילד שלי לא מדבר, אבל הוא בהחלט מבין. כל הרחוב הסתכל עלי ואני לא יכולה לתאר את גודל הבושה".

בלית ברירה, ממשיכה האם לשלוח את בנה לבית הספר בהסעה המרושלת, אבל קשה מאוד לומר שהיא רגועה. "אם הנהג מתייחס אלי ככה, אני לא רוצה לחשוב איך הוא מתייחס לבן שלי בהסעה. זה לא חמש דקות בתוך העיר, אלא נסיעה של 50 דקות לעיר אחרת. אני לא יודעת מה קורה שם וזה מלחיץ אותי", היא אומרת. "בהמשך הבנו שפשוט התקבלה הצעה יותר זולה ולכן עשו את השינוי, אבל חייבים להבין שאלה ילדים שחייבים הסעה מסודרת עם אותה דמות בבוקר ואחר הצהריים. אי אפשר לעשות להם שינויים כאלה. אני שואלת את הנהג איפה הסימון שהוא מסיע ילדים, אז הוא עונה לי בזלזול 'אהה זה נפל, הילד הפיל את המדבקה'. הכל נעשה בצורה מאוד רשלנית. הילד שלי חייב את המסגרת, אבל אני שולחת אותו בהסעה הזו בלב כבד".
מעיריית נתניה נמסר בתגובה כי הרכב הוחלף כמו גם הנהג.
אולם לדברי האם, הרכב הוחלף ברכב שאינו ראוי אף הוא לנסיעה