מחדל בשכונת ותיקים? הורים: איחוד הצהרונים דרדר את ילדינו אילוסטרציה | צילום: נתניה נט

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים התבשרו ההורים לילדי גן ענבל (טרום טרום חובה) שצהרון הגן לא ייפתח והילדים יתאחדו עם ילדי גן קורנית, בני 4-6. מאז טוענים ההורים לאלימות בגן והצקות של הגדולים לקטנים, מה שגרם לכל הזאטוטים לחזור להרטיב. כעת מנסים ההורים לגייס סייעת שתשגיח רק על ילדיהם הקטנים. אחת האימהות: "מקווה שיספקו סביבה בטוחה לילדינו לפני שמישהו ייפגע" 

ההורים לילדי גן ענבל בשכונת ותיקים (נאות גנים) בנתניה לא האמינו שזה קורה להם. ב-31 באוגוסט, יום אחד בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים, התבשרו כי הצהרון לילדיהם לא ייפתח ובמקום זאת יתקיים צהרון רב גילאי, בו ישהו ילדיהם יחד עם ילדי גן קורנית, בגילאי 4-6. לטענת ההורים, האיחוד המשונה דרדר את ילדיהם, שחווים רגרסיה ואף שבו להרטיב במכנסיים. כמו כן נטען שלצד מפעילת הצהרון שעושה את עבודתה נאמנה, צוותו לה שתי סייעות שכבר חצו את גיל 70 ואין להן את היכולת להתמודד עם עשרות ילדים בגילאים שונים. כתוצאה מכך, חלק מההורים בחרו להוציא את ילדיהם מהצהרון.

"הילד שלי חזר מוזנח ברמות קשות וכל פעם נאמר שבדיוק עכשיו פספס", קבלה אחת האימהות ברשתות החברתיות. "אין מספיק תשומת לב לכמות המטורפת הזו של הילדים. זה ג'ונגל! והקטנים כולל הבן שלי הם השורדים... שלצערי כל יום בשבילם הוא סיוט".

"בכל יום הילדים חוזרים מהגן עם תלונות על אלימות והצקות של הגדולים. כולם חזרו להרטיב והצוות לא מצליח להשתלט עליהם", אומרת אמא נוספת שהעדיפה להישאר בעילום שם, בשיחה עם 'נתניה נט'. "כל הזמן אותן תגובות – ננסה לשים לב יותר, אבל צריך להבין שאין שם התאמה לילדים הקטנים יותר – לא מבחינת תכנים וגם לא מבחינת ציוד, כשמספריים וחפצים חדים אחרים נמצאים בהישג יד".

כסוג של פתרון ביניים, ביקשו ההורים לגייס לצהרון המשולב סייעת נוספת שתפקידה יהיה להשגיח אך ורק על הילדים הקטנים יותר ולגונן עליהם מפני הגדולים. כעת, משהסתיימו החגים והגנים חזרו לשגרה, הם תקווה שהמהלך ייצא אל הפועל. "אני מקווה שישכילו לספק סביבה בטוחה לילדינו לפני שמישהו ייפגע", מסכמת האם.

מהחברה למתנ"סים נמסר בתגובה: "רשת המתנ"סים מזרח נתניה פועלת לרווחת ההורים, הילדים והתושבים. מספר ילדי גן ענבל המעוניינים בצהרון אינו עומד ברף הנדרש, ולפיכך אפשרה הרשת את פתיחתו של צהרון רב גילאי. לצהרון רב גילאי ישנם יתרונות רבים לילדים, בצד חסרונות, והוא פתרון נפוץ ונהוג. בנוסף, הרשת מעסיקה סייעת נוספת מעבר לנדרש, גם זאת מתוך ראייה של שמירה על סטנדרטים גבוהים של ביטחון, בטיחות ופדגוגיה.

נדגיש שידוע שילדים, בעיקר בגילאים צעירים, נוטים לחוות את החזרה למסגרות מחופשות ארוכות באופן מורכב, וקשיים מסוימים צפויים וידועים. נציין שעקב פניות הורי גן ענבל הצהרון נמצא תחת ביקורת ופיקוח הדוק במיוחד, ובמידת הצורך ורק לאחר תקופת בחינה, יישקלו שינויים בכוח האדם".