פתיחת שנת הלימודים תשפ"ב בנתניה צילום: נורית מוזס

שנת הלימודים תשפ"ב נפתחת היום בנתניה עם מעל 51,000 תלמידים. ראש העיר מרים פיירברג איכר "אבקש להימנע מחרמות ונידוי של תלמידים ואם נחשפתם לתופעה זו, אנא דווחו"

העיר נתניה פותחת את שנת הלימודים תשפ"ב עם 51,986 תלמידים, מתוכם 11,041 ילדי גנים, 23,513 תלמידים בבתי הספר היסודיים ו – 17,432 תלמידים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות. 3,519 ילדים יעלו השנה לכיתה א'.

בנתניה נפתחו השנה 405 גני ילדים, 56 בתי ספר יסודיים ו- 33 בתי ספר על יסודיים.

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "ברכות ואיחולים לתלמידים הפותחים את שנת הלימודים במערכת החינוך שלנו. אנו נרגשים לפתוח שנה חדשה ואנו תקווה שתהיה זו שנה מוצלחת, מלאת אתגרים ועניין. העירייה עשתה כל מאמץ כדי לייצר עבור התלמידים סביבת לימודים מתקדמת ומרחיבת דעת. צוותי ההוראה נערכו עם שפע תוכניות בתחום הלימודי והחברתי והמערכת כולה התגייסה על מנת שכל אחד ואחת מן התלמידים ימצא מענה התואם את נקודות החוזק והעניין שלו ויאפשר הצלחה מרבית.
ובנימה אישית,
חשוב לי ששנה זו תהיה שנה של לכידות חברתית, שנה של אהבה ונתינה. אבקש להימנע מחרמות ונידוי של תלמידים ואם נחשפתם לתופעה זו, אנא דווחו, שתפו, היו מעורבים ואל תתעלמו, "נדיבות אמיתית", אמרה הסופרת סימון דה בובואר, "היא כאשר אתה נותן את כולך ומרגיש שזה לא עלה לך בדבר."

עקיבא יצחקי, הממונה על החינוך: "מערכת החינוך פועלת כמערכת רבת שותפים, הלומדת ומשתנה באופן תדיר, דוגלת בחינוך ציבורי איכותי ופועלת לפיתוח למידה חדשנית, לצד חינוך לערכי הדמוקרטיה ואהבת האדם. השנתיים האחרונות לימדו אותנו רבות על הצורך בגמישות ויוזמה פדגוגית ואנחנו נערכים לשנה שלפנינו בהתאם.
מתוך ידיעה ברורה שהמעשה החינוכי אינו מסתיים בבית הספר, אנו פועלים להידוק הקשר בין בית הספר להורים.. מאחל לכולנו, תלמידות ותלמידים, הורים, צוותי חינוך ומנהלה, שנת לימודים טובה."

אתי דהן, ראש מנהל חינוך: "אני גאה ונרגשת להכריז על פתיחתה של שנת הלימודים תשפ"ג. שתהא זו שנה של מיקוד בפרט הבודד, בצרכיו האישיים, הלימודיים, החברתיים והרגשיים.
שתהא זו שנה בה הפרטים יראו בקהילתם, בעירם ובמדינתם את היעדים הגדולים ויבחרו לעשות למען הכלל. שתהא זו שנה ברוכה עבור אנשי החינוך, מאירי הדרך לתלמידים להגשים את מי שהם ואת מי שביכולתם להיות."

שי בראון, יו"ר ועד ההורים המוסדי: "לצד השמחה וההתרגשות עם החזרה לשנת הלימודים, אל לנו לשכוח שיש לנו שליחות. עלינו לדאוג שילדינו יהיו מוגנים ושמחים, מעורבים, פעילים ובטוחים. שילמדו וישכילו במקצועות הליבה, יעשירו דעתם בחדשנות וטכנולוגיה ושתמיד ינהגו בדרך ארץ ויושרה. "