מנהלת חדשה לאגף לחינוך מיוחד בנתניה חגית יודקביץ

חגית יודקביץ, מי שכיהנה בתשע השנים האחרונות כמנהלת בית הספר תחכמוני, נבחרה לעמוד בראש האגף לחינוך מיוחד בעירייה. יודקביץ, תחליף בתפקידה את אסתי יוסף 

יודקביץ, נשואה ואם לארבעה, בעלת תואר ראשון ושני בחינוך מיוחד, בוגרת קורס "אבני ראשה" למנהלי בתי ספר,
בוגרת תוכנית "מפרש" לקידום יזמות חינוכית, כאמור כיהנה כמנהלת בית חינוך חמ"ד תחכמוני בתשע השנים האחרונות ובעברה הייתה גם מחנכת כיתת ליקויי למידה בבית חינוך ישורון וכן רכזת ומורת שילוב בבית חינוך מורשת זבולון.
יודקביץ: "זכות גדולה נפלה בחלקי להיכנס למערכת המטמיעה תפיסות וידע מגילאי התלמידות המוקדמת ועד הבגרות, מערכת המתווה דרך, משפיעה ומשמעותית מאוד עבור כלל התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים, משפחתם, סביבתם והצוות המלווה אותם. אני מגיעה לתפקיד עם הידע והניסיון המקצועי אותו רכשתי במהלך השנים בלימודיי ובתפקידיי החינוכיים אך גם עם חוויה אישית, כאחות לילד עם צרכים מיוחדים.
אני מאמינה שילדים ומבוגרים בעלי צרכים מיוחדים זכאים להיות חלק טבעי מקהילתם ומהחברה כולה ועלינו מוטלת החובה לדאוג שכלל התלמידים יזכו לחוות עצמם כשווים בין שווים, ויפתחו קשרים חברתיים משמעותיים, מכבדים והדדיים. תפיסה זו הובילה אותי לחבור ליוזמה נפלאה עם בי"ס מורשה, יחד הקמנו את מקהלת "יחד בקול"- מקהלה משותפת לתלמידי תחכמוני ותלמידי מורשה, מקהלה בה יש קול לכל קול, וכל הקולות שווים.
"שילוב מיטבי של האוכלוסיה המיוחדת היא אינה רק בגדר חובה מוסרית אלא בעיקר זכות ענקית, ישנה ברכה בברכות הראיה "ברוך משנה הבריות" כאשר ההבנה הראשונית היא שהקב"ה ברא בריות שונות ולכולן מקום בעולמו. הרב ליאור אנגלמן מביא הסתכלות אחרת על הברכה: "ברוך משנה הבריות", אנו צריכים לברך על השינוי אצלנו, כי כל מפגש וקשר עם האחר משנה אותי ומלמד אותי עוד דבר על עצמי.
"אני בטוחה שהאתגרים העומדים בפניי רבים ויחד עם שותפי התפקיד וההורים נמצא את הדרך הטובה ביותר לצעוד קדימה כי כשמגיעים לחינוך עם שני הא' החשובים אמונה ואהבה, הכל אפשרי."