צילום: רן אליהו מקצוע חדש נולד בנתניה - גלידנות צילום: רן אליהו

עדי וניר אביטל, הבעלים של רשת גולדה וילידי שכונת נאות שקד (אזורים) בנתניה, בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם משרד החינוך ועיריית נתניה 

לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, תפתח מגמת גלידנים אותה מייסדים ומובילים האחים אביטל שבבעלותם קבוצת ANITA הבינלאומית ורשת הגלידריות הישראלית גולדה. המגמה תפתח בעידודה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר ובסיוע מנהלת אגף השכונות כנרת מנטין ומנהל בית הספר בנימין שי.

תיכון טכנולוגי הדסה ויצו קנדה בנתניה, הינו מוסד חינוך מוכר שפועל בעיר שנים רבות, ומרכז מגוון מגמות ומסלולי לימוד מקצועיים עבור בני נוער.
הבעלים של רשת הגלידריות גולדה, עדי וניר אביטל, שגדלו בשכונת נאות שקד (אזורים) בנתניה והתחנכו בתיכון הטכנולוגי הדסה ויצו קנדה, (ששמו היה בעבר 'מרכז הנוער'), היום מובילים את קטגוריית הגלידה בישראל ובעולם, מעסיקים כ-3000 עובדים, בבעלותם שני מפעלי ייצור ישראלים בהם מייצרים את כל חומרי הגלם לגלידה ושל מותג הפטסירי של הרשת במפעל מקומי בכפר ויתקין וברעננה. האחים שצברו במשך שנים ידע וניסיון ביצירת גלידה איכותית בסטנדרט גבוה ואף הצליחו לשנות וליצור בישראל תרבות של גלידה בשנים האחרונות, בשילוב החיבור שלהם לעיר הולדתם נתניה ולסגל החינוכי בבית הספר שבו התחנכו - גרמו לאחים לתת בחזרה לקהילה. בכך, קידמו והוציאו לפועל את מגמת הגלידנות המקצועית והראשונה מסוגה בישראל במוסד חינוכי בשיתוף העירייה, על מנת להעביר את הידע שלהם הלאה ולחזק את דור העתיד.

מטרת מגמת הגלידנות היא לייצר לילדים תקווה, השראה והזדמנות לרכוש מקצוע חדש בענף, ולראשונה הודות למגמה- 'גלידן' הופך להיות מקצוע רשמי בישראל בפיקוח משרד החינוך ואף יאפשר מסלול ישיר לעבודה במקצוע בעתיד. לימודי הגלידנות הם חלק מערכי החדשנות הקולינרית שהרשת מובילה- ממוצרים חדשים, שילובי טעמים מפתיעים וכעת גם מגמה שתקנה את כל הכלים והידע ליצירת גלידה איכותית תוצרת כחול לבן. הקשר החזק לאורך השנים בין האחים אביטל לעיריית נתניה, הוא חלק בלתי נפרד מפתיחתה של המגמה החדשה וההצלחה שעוד צפויה לה בהמשך כשאותם ילדים יתמקצעו בתחום.

עדי אביטל מייסד ובעלים של קבוצת ANITA ורשת גולדה: "אני שמח על הזכות והיכולת להעביר לדור העתיד את הידע המקצועי שהתפתח ונצבר לאורך השנים עם גדילתה של רשת גולדה. החיבור שלי ושל אחי ניר עם התיכון הטכנולוגי (מרכז הנוער) הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה של הרשת היום, ואנו גאים על כך שיצרנו מותג ישראלי מוביל ברמה המקומית והבינלאומית. מדובר באחד הפרויקטים היותר מרגשים שאנחנו מובילים בחברה, שכן אנחנו מאמינים שכל ילד צריך שיאמינו בו ויתנו לו את הכלים הנכונים להצלחה, בדיוק כפי שהעניקו עבורי ועבור ניר. פתיחת מגמת הגלידנות היא סגירת מעגל שצפויה להעניק מקצוע לאותם ילדים שיהיו חלק מתעשיית הגלידה בישראל".

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "התיכון הטכנולוגי הדסה ויצו קנדה מהווה עוגן לתלמידים ומרכז מגוון מגמות, בבית הספר תומכים ומלווים את התלמידים ואני בטוחה שתלמידים רבים ישמחו ויתחברו למגמת הגלידרייה החדשה. אני מודה למשפחת אביטל על היוזמה הנפלאה לטובת ילדי העיר נתניה".