פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
הנוער העובד והלומד, הפלוגה הימית. גרעין הפלוגה הימית בנוה-ים .ביקור של אנשי מועצת הפועלים במחנה, על רקע הסירה בנתניה  חודש הפלמ"ח במוזיאון לתולדות נתניה הנוער העובד והלומד, הפלוגה הימית. גרעין הפלוגה הימית בנוה-ים .ביקור של אנשי מועצת הפועלים במחנה, על רקע הסירה בנתניה 

במלאת 80 שנה להקמתו של הפלמ"ח – יצא המוזיאון לתולדות נתניה לסדרת אירועים בנושא התגייסותם של בני נתניה ועמק חפר לפלמ"ח ובמיוחד לפלי"ם-הזרוע הימית של הפלמ"ח

הנוער העובד והלומד, הפלוגה הימית. גרעין הפלוגה הימית בנוה-ים .ביקור של אנשי מועצת הפועלים במחנה, על רקע הסירה בנתניה 

חודש הפלמ"ח כולל סיורי חופים, תערוכה שתוצג במוזיאון בנושא "הפלמ"ח שבים-הפלי"ם 1943-48" חדר בריחה ייחודי, פעילות במורס, מפגש של בני משפחות הפלמח"ניקים והפלי"מניקים וכן יום עיון בשיתוף מועצת עמק חפר, שיעסוק בתולדות הפלי"ם והמדיניות הבריטית, שמנעה את העלייה לארץ.
כמו כן יובאו קטעי תיעוד נדירים עם מפקדים ולוחמים, יתקיימו סיורי ערב לאורך החוף, ערב שירי פלמ"ח "מסביב למדורה" וכן משחק ההעפלה לכל המשפחה.
כל זה, במלאת 80 שנה לפלמ"ח - הכוח הלוחם המגוייס של ההגנה שהוקם ב – 1941, דווקא על ידי הבריטים שנעזרו בו במלחמתם מול הנאצים.
הכוח הנבחר, שהורכב מאלפים בודדים, היה חוד החנית במבצעים הצבאיים, במיוחד אחרי מלחמת העולם השנייה, כשהתברר סופית שהבריטים אינם מאפשרים עלייה והתיישבות.
הפלמ"חנקים שהו בקיבוצים בהסדר של שבועיים עבודה, שבועיים אימונים, כאשר האב הרוחני היה יצחק שדה והמפקד היה יגאל אלון.
רבים מאנשי הפלמ"ח גוייסו דרך תנועות הנוער, תוך שהם מציבים מטרה נוספת : גם צבא וגם הגשמה כלומר, הקמת קיבוצים.
בנתניה והסביבה ידועים גיוסם של בני הנוער כגון: "הנוער העובד והלומד" לאימוני הכוח הימי של הפלמ"ח מתוך מטרה להכשירם לסייע בהעלאת מעפילים, חבלה, ניווט, חתירה, אלחוטנות( קשר) וכדומה.
כך גוייסו גם חברי הקיבוץ "מצפה ים" בצפון נתניה וכן חברי המשקים בעמק חפר.

לחווה אפל, מנהלת המוזיאון, חשוב להדגיש כי אנשי הפלי"ם היו חלק מגדוד 4 של הפלמ"ח שבנוסף להתמחות בים, היו לוחמים לכל דבר. רבים מהם לחמו בקרבות על הדרך לירושלים ושם מצאו את מותם.

מתחמי האימונים של הפלמ"ח התנהלו בעיקר באיזור דורה ובתערוכה יציג המוזיאון מתוך אלבומי חברי הפלמ"ח הווי, חדוות הנעורים, דרכי הפעולה, אימונים, מסעות וכדומה.

מוזיאון נתניה קורא לתושבי העיר והסביבה שיש בידם מידע על אנשי הפלמ"ח מהאיזור להעביר מידע למוזיאון.

לפרטים והרשמה: מוזיאון העיר נתניה מקדונלד 3 098308851 This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
עיקבו אחר שעות הפתיחה.