פרסומת היכל התרבות
הוטרינים בטקס הפתיחה של "ימי מוסקבה" | צילום: רן אליהו  ימי מוסקבה בנתניה: ניצחון האור על החושך הוטרינים בטקס הפתיחה של "ימי מוסקבה" | צילום: רן אליהו

אירועי "ימי מוסקבה בישראל" נפתחו בנתניה בטקס מכובד באנדרטת הניצחון במעמד ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שר בממשלת מוסקבה, סרגיי ציריומין ושגריר הפדרציה הרוסית, אלכסנדר שאין. פיירברג-איכר: "הטקס החשוב שאנו מקיימים היום מסמל יותר מכל את הערכתנו לידידתנו הגדולה, רוסיה, ותרומתה הגדולה לניצחון האור על החושך" 

אירועי "ימי מוסקבה" מתקיימים בין התאריכים 24-27 באפריל וכוללים בין היתר ימי ספורט ותערוכת צילומים

הוטרינים בטקס הפתיחה של "ימי מוסקבה" | צילום: רן אליהו 

במסגרת אירועי "ימי מוסקבה", בחרה ממשלת מוסקבה בנתניה כעיר המארחת את אירוע הפתיחה המרכזי ביום שלישי השבוע באנדרטת הניצחון של הצבא האדום על גרמניה הנאצית במתחם ההנצחה העירוני.

האירוע התקיים במעמד ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, שר בממשלת מוסקבה וראש מינהל קשרי חוץ וכלכלה של מוסקבה סרגיי ציריומין, שגריר הפדרציה הרוסית אלכסנדר שאין, הקונגרס הרוסי היהודי, וטרנים ובני משפחותיהם, חברי מועצת העיר והנהלת העירייה.

עוד במסגרת אירועי "ימי מוסקבה" (24-27 באפריל) מוצגות תערוכת צילומים בנושא מלחמת העולם השניה וכן תערוכת חלל המוצגת במתחם הפלנתניה ופתוחה לקהל הרחב.

בנוסף, מתקיימים אירועי ספורט בין מתחרים בינלאומיים, במסגרת זו מגיעה לנתניה משלחת נערות ממוסקבה אשר תתחרה עם קבוצת הנערות העירונית של נתניה, המשחק יתקיים ב-27 באפריל באולם הספורט של בי"ס "אילן רמון".

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "אנדרטת הניצחון המרגשת שהקמנו בנתניה מדגישה את ניצחון הצבא האדום על הנאצים, הצבא הרוסי הוכיח שהצבא הנאצי אינו בלתי מנוצח. לפני 72 שנה הסתיימה מלחמת העולם השניה, במהלך תקופה זו גדלו 3 דורות של אלו שלחמו, אלה שנהרגו ואלה שנפצעו, האנדרטה שהקמנו בנתניה היא גם בשבילם, ובשביל אלה שחיים היום ולמען הדורות הבאים. זוהי חובתנו כלפי דור העתיד. הטקס החשוב שאנו מקיימים היום מסמל יותר מכל את הערכתנו לידידתנו הגדולה, רוסיה, ותרומתה הגדולה לניצחון האור על החושך".

שגריר הפדרציה הרוסית, אלכסנדר שאין: "כבוד גדול להיות כאן באירוע הפותח רשמית את ימי מוסקבה, אירוע חשוב זה הינו סמלי עבור שני העמים שלנו, ישראל ורוסיה, הקשורים זה בזה בזיכרון היסטורי".