פרסומת היכל התרבות
סדר ט"ו בשבט חגיגי  סדר ט"ו בשבט חגיגי סדר ט"ו בשבט חגיגי

מעל 1,000 ילדים ומבוגרים התכנסו באולמי "מקום בלבן" בעיר להקשיב, ללמוד לרקוד ובעיקר לחגוג כל אחד בדרכו וכולם יחד באירוע של הגרעין החינוכי בשיתוף היחידה לתרבות תורנית בעירייה   
עשרות אלפי חוגגים ציינו השבוע את חג ט"ו בשבט, בין אם בנטיעות ובין אם בסדר ט"ו בשבט, מסורת שהופכת לפופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות.

באירוע נאמו ראש עיריית נתניה הגב' מרים פיירברג – איכר, שעמדה בדבריה על ייחודו של היום, ועל חשיבות מפעלו של הגרעין. הרב קלמן בר, רב העיר נתניה, שדיבר על הלקחים החינוכיים אותם ניתן ללמוד מהעצים. חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, שדיבר על חשיבות בניית הקהילות כמוקד לחיי קודש. הרב אהרון בדיחי, רבה של אבן יהודה ונשיא הגרעין, שדיבר בשבח ארץ ישראל.
כ-1400 איש, מבוגרים וילדים השתתפו באירוע, אותו הנחה הרב נתנאל יוסיפון, ראש הגרעין והישיבה המשימתית "אורות", שהדגיש שכל הערב סובב סביב חיבת הארץ ופירותיה. השנה, מוצאי שנת שמיטה, זכו משתתפי הסדר לקדושה כפולה, מפני שפירות רבים היו פירות 'אוצר בית דין' הקדושים בקדושת שביעית, שמצווה מיוחדת לאוכלם. הפירות בסדר נרכשו כולם מחברות 'טוב הארץ' ו'אוצר הארץ', המפיצות את תוצרת החקלאות העברית בארץ. בנוסף – עקב שנת השמיטה, הוכנה מראש ריבת תאנים, וכך זכו המשתתפים לאכול את כל שבעת המינים בכשרות מהודרת.
לאחר שהילדים נהנו מהופעה של השחקן אבישי שטרית – פולקע מערוץ מאיר שהציג את ההצגה 'פולקע ואבן המשאלות', פצחו תלמידי ישיבת "אורות" בריקודי מצווה סוערים שסגרו את הערב עם חיוך על פני המשתתפים.

מהו הגרעין החינוכי בנתניה?

הגרעין החינוכי בנתניה, הנתמך בין היתר, על ידי קרן שח"ף התומכת בכ-200 קהילות משימתיות ברחבי הארץ קם במטרה לאפשר חיי לימוד ועשיה. לגרעין מספר יעדים מרכזיים ביניהם חיבור לעם ישראל על כל גווניו ובעיותיו, הפיכה למוקד יהודי בעיר, הקמת מוסדות חינוך ועבודה עם משפחות רווחה.
הסדר החגיגי הפך כבר למסורת הגרעין, ובכל שנה מספר המשתתפים גדל, מה שעשוי להעיד על הצלחתו של הגרעין בכיבוש יעדיו.
ד"ר חיה ג'משי מנכ"לית קרן שח"ף:" ההיקף ההולך וגדל של סדר ט"ו בשבט המסורתי של הגרעין החינוכי בנתניה, מעיד על הגשמת היעדים והמשימות לשמם הוקם. אני מברכת את הגרעין על העשיה הבלתי פוסקת וגאה להיות שותפה לה".