פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
פסטיבל נתניה הבינלואמי לליצנות  פסטיבל נתניה הבינלאומי לליצנות פסטיבל ליצנות בנתניה. צילום: נורית מוזס

הליצן, על מגוון סגנונותיו, עומד במרכזו של פסטיבל נתניה הבינלאומי לליצנות בישראל, שיתקיים בעיר ויימשך שלושה ימים, בין התאריכים 19-17 באוגוסט, בכיכר העצמאות החדשה.

עיריית נתניה והיכל התרבות שמחים לארח זו השנה השנייה את מיטב אמני הליצנות בישראל ואמנים אורחים מחו"ל, לחגיגה צבעונית ותוססת אליה צפויים להגיע מבקרים רבים.

הליצן הוא אחת הדמויות התיאטרליות האהובות לאורך היסטוריית הקולנוע, התיאטרון, תיאטרון הרחוב ועולם הקרקס. הליצן הוא דמות רב גילאית המצליחה לגעת בנו במקומות הכי רגישים, לגרום לנו להזדהות עימו, ולחזור לחוויות הילדות, לרגשות הפשוטים שלנו. באמצעים תיאטרליים פשוטים לכאורה, המוצגים בהגזמה, הוא מצליח לברוא עבורנו עולמות שונים ומשונים יחד עם הצגת חוויות המוכרות לכולנו.

הפסטיבל יכלול עשרות מופעי ליצנות לכל המשפחה, לילדים ולמבוגרים. חלק מהמופעים יעלו לראשונה באוהלי הפסטיבל שיוקמו בכיכר העצמאות החדשה ובאמפיתאטרון נתניה (מופעים בתשלום), וכן, מופעים ייחודים יוצגו במסגרת מופעי חוצות הפתוחים לקהל הרחב ברחובות העיר, ויעניקו חוויה תיאטרלית וססגונית לכל המשפחה של ליצנות מודרנית במיטבה.

אירועים בנתניה והסביבה - פסטיבל נתניה הבינלאומי לליצנות

מופעים לילדים 

שקט, מרעישים! 17.8, 18.8, 19.8 בשעה 10:00 (בכורה)
הליצן מסיים את יום העבודה, כל מה שהוא רוצה עכשיו זה לישון, אבל מסביב יש רעשים וקולות שמפריעים לו. לכן יוצא הליצן למסע מצחיק ומפתיע כדי שיוכל לנוח בשקט.
המופע בנוי מליצן, נגן וקולות של דברים מחיי היום יום שלנו.
יוצר ומבצע - דוד שילמן
קהל יעד – גילאי 12-5
משך ההצגה – כ- 45 דקות

מעשה בשתי ממלכות, נסיכה ודרקון. 17.8, 18.8, 19.8 בשעה 11:30
שני מלכים מקימים בין ארמונותיהם חומה של פירוד ושנאה, רק אהבתם של נסיך מארמון אחד ונסיכה מהארמון השני יכולה לפרק אותה. (רק שיש להיזהר מהדרקון הנורא....!)
תאטרון סיפור ליצני מקורי בשיתוף הילדים.
יוצר ומבצע - ירון סנצ'ו גושן
קהל יעד – גילאי 10-4
משך ההצגה – כ- 50 דקות

תפוס ת'רכבת. 18.8 בשעה 11:00
מה קורה כששני ליצנים נפגשים במקרה בתחנת רכבת? דברים מתבלבלים, משתבשים ומתבלגנים. אז מה עושים? ואיך מתקשרים בלי מילים? רק בג'יבריש..... ?!
הצגה מרתקת, מוזיקלית ומצחיקה עד דמעות לכל המשפחה. גם ללא מילים ליצנים מתקשרים.
יוצרים -תיאטרון בלורה- ליאורה סיקלאי
מבצעים - ליאורה סיקלאי ויובל שטרן
קהל יעד – גילאי 8-3
משך ההצגה - כ- 45 דקות

מופעים לכל המשפחה

לפתוח את הקופסא. 17.8, 19.8 בשעה 11:00
המחזה מספר על שני הליצנים – קרש ושטות, אשר עובדים במפעל אריזה וכל תפקידם לארוז, לסגור ולחתום קופסאות קרטון. שטות, הסקרן, לא מצליח להתגבר על סקרנותו ובשלב מסוים פותח קופסת קרטון גדולה וקופץ לתוכה. מכאן יוצאים השניים למסע בעולמות אליהם מגיע רק מי שמעז לפתוח קופסאות. הם מגיעים לארמון מסתורי, לאפריקה ולמצולות הים, נחלצים מסכנות, שרים, צוחקים ומתרגשים.
יוצרים ומבצעים - הראל קרטס ורועי בירן
קהל יעד – לכל המשפחה
משך ההצגה – 45 דקות

המופע של רונו דה לוקס. 17.8, 18.8, 19.8 בשעה 12:30 (בכורה)
מופע ליצנות בועתי לכל המשפחה.
הקהל כבר באולם וקוסם הבועות הגדול דה לוקס אמור להתחיל במופע כל רגע, אבל לפתע מעדכן שלא יגיע ומשאיר את רונו - עוזרו הנאמן לבד על הבמה בבעיה גדולה.
האם רונו ימצא פתרון? ואולי אפילו יגלה את יכולותיו החבויות ?
יוצר ומבצע - רונן סדיס
קהל יעד - לכל המשפחה
משך ההצגה - כ- 40 דקות

עודף משקל. 17.8, 19.8 בשעה 16:30 (בכורה)
סיפורו של מיסטר j - דמות נוגעת ללב, מצחיקה עד דמעות בשפתה הייחודית, מרגשת וצובטת במקומות הכי חזקים של החיים.
ניסיונותיו האינסופיים לרדת במשקל, אהבתו ותשוקתו למאכלים ובעיקר למתוקים, מעמידה אותו במצבים קומיים מצחיקים לאור הרצון שלו לשמור על בריאותו. הצגה אנושית ונוגעת ללב.
יוצר ומבצע – ג'רום ארוש
קהל יעד - לכל המשפחה
משך ההצגה - כ- 60 דקות

שמחת זקנתיק. 17.8,18.8 בשעה 17:30 (בכורה)
מופע ליצנות ללא מילים.
סיפורה של זקנה אחת, עם תיק אחד, שמגיעה יום אחד, לבית אבות אחד ושם בחדר אחד, עם מנורה אחת.. היא מגלה שהיא לא לבד!
יוצרות ומבצעות - מיכל קורמן וסמדר חרפק
קהל יעד - לכל המשפחה
משך ההצגה - כ-60 דקות

"אגרוף" בכיכובו של פרייזר הופר/ אנגליה. 17.8, 18.8, 19.8 בשעה 18:30
פרייזר הופר, הליצן אהוב הקהל וזוכה פסטיבלים לליצנות, במופע פנטומימה מהפנט עם מעורבות קהל קלאסית ומצחיקה. רוטינות מגוחכות והתעלמות מוחלטת מביטחונו האישי...
בפעם הראשונה בהיסטוריה, המתאגרף הגדול פרייזר הופר, יעז לקרוא תיגר את כולם בשלושה סיבובים של קרב דמים וקומדיה טהורה. זהו מופע חובה עבור כל אוהדי הספורט וקומדיה ברחבי העולם. 
יוצר ומבצע - פרייזר הופר
קהל יעד – לכל המשפחה
משך המופע – כ- 50 דקות

קומפוסטה. 18.8 בשעה 16:30
תיאטרון אספלט בהפקה חדשה וחדשנית על נגנית שהגיעה לקונצרט חגיגי אך שאר התזמורת אינה מגיעה עקב תקלה טכנית. את המצב מציל צוות ניקיון וגינון יוצא דופן. (הם מעידים על עצמם שהם נגנים...)
הנגנים יעזרו לכנרת הבודדת לקיים את הקונצרט, באופן שיפתיע אתכם עם ביצועים שלא חשבתם שאפשר לבצע וישמח אתכם כמו שמזמן לא שמחתם. האנסמבל הבינלאומי של תיאטרון אספלט בהצגת קרקס מוסיקלי עם להטוטים, אקרובטיקה ומנה טובה של צחוק.
יוצרים ומבצעים - תאטרון אספלט- ורה גורנשטיין, שרון יוהל, אורי נועז משה חנוכה
קהל יעד – לכל המשפחה
משך המופע – כ- 60 דקות

מופעים למבוגרים 

מחכים למאסטרו בוקובסקי. 19.8 בשעה 17:30
קבוצת טריולה במופע קומי על ה - meanwhile שבחיינו.
מינה מונה ופרצ'י העוזרות האישיות של מאסטרו בוקובסקי מסדרות את הבמה וממתינות לבואו של המאסטרו מר בוקובסקי. לתדהמתן, הן מקבלות הודעה שהמאסטרו מאחר, מה קרה למאסטרו בוקובסקי?
מתי הוא יכנס לבמה וישחרר את העוזרות? האם אקדח שנראה בתחילת המחזה באמת יורה?
יוצרים - קבוצת טריולה -שלומי גולן
קהל יעד - מגילאי 15 ומעלה
משך ההצגה - כ- 60 דקות

Timeless. 17.8, 19.8 בשעה 22:00 (בכורה)
מופע סאטירי, צעיר ובועט, אשר במרכזו הליצנית העליזה בתיה, המוציאה אתכם למסע "נוסטלגי" ופרוע של חיינו. בעזרת הפסנתרן המגושם המשמש גם כמכונת זמן, היא מזמינה אותנו לבקר בזיכרונותיה דרך גלגוליה השונים, החל משירי קום המדינה, ועד לעתיד בדיוני עם חייזרים ושירי עם על מאדים, דרך הדור של ימינו. מדוע אנחנו אוהבים כל כך נוסטלגיה? מהו פס הקול של חיינו, והאם יש לנו זיכרונות שהוטמעו בנו, אך לא חווינו בעצמינו?
יוצרת ומבצעת - גל סלומון
קהל יעד – מגיל 15 ומעלה
משך ההצגה - כ- 50 דקות

קשקושים. 18.8 בשעה 22:00

מפגש בין תיאטרון פיזי, ליצנות למבוגרים, ג'יבריש, הנפשת חפצים ובובות דרך דמיונה של קלואי- ילדה קטנה שמנסה לפתור סודות של גדולים.

הוריה של קלואי מחליטים לעבור מהכפר לעיר הגדולה נגד רצונה של ביתם. הלילה חורפי והכרכרה שלהם מסתבכת בדרך. בין הברקים לרעמים, קלואי נופלת במעבי היער עם המזוודה שלה. בודדה ומפוחדת היא נותרת לבדה כשהכרכרה עם הוריה נעלמת מעיניה. הלילה יורד ומהר מאד היא חייבת למצוא מחסה. הברירה היחידה היא המזוודה הגדולה שלה. שם נמצאים הדברים הכי חשובים עבורה: דובי, ברבי וגיר לבן אשר איתו היא מציירת עולם שלם.
ההצגה זכתה מקום שני בפסטיבל תיאטרונטו 2015, להצגה הראויה לשבח.
יוצרת ומבצעת - נופר מועטי
כתיבה ובימוי - אופיר נהרי
קהל יעד – מגיל 16 ומעלה

iDoll. 18.8 בשעה 22:00

הצגת ליצנות טרגית-קומית שמתרוצצת בין האינטימי לגרוטסקי.

סיפור ההמשך שמעולם לא נכתב לאגדת פינוקיו. הבובה, שבילדותה הייתה מפורסמת כפלא על טבעי, גרה כעת בדירה שכורה אי שם בעיר הגדולה. מסתבר שלהיות אנושי זה לא כל כך פשוט. פינוקיו של היום מתקשה בזוגיות, סובל מהתקפי חרדה ומתמודד עם מצבו הבריאותי של ג'פטו אביו הקשיש. רוב הזמן הוא מרגיש כמו בול עץ שלא מסתדר בעולם הגדול.
פינוקיו עובד על המצאת חייו, ה- iDoll, הבובה האולטימטיבית שתשנה את העולם. הפעם אין פיות וצרצרים שיעזרו. ערב ההשקה הגדולה, על סף התמוטטות עצבים, מגיחות דמויות, בובות וצעצועים מהעבר.
זוכה בפרס ראשון בפסטיבל תיאטרונטו 2012.
יוצר ומבצע - נעם רובינשטיין
קהל יעד - מגיל 15 ומעלה
משך המופע – כ- 60 דקות

אף על פי גיהנום. 17.8, 19.8 22:00 (בכורה)
לאחר מותו מוצא עצמו נגדיאל אפשטיין במעמקי הגיהנום ופוגש את השד אינפרנו. השד אינפרנו מטיל עליו שלוש משימות שעליו לבצע, אך אם יכשל עליו להישרף באש הגיהנום ולטבוע בנהרות הרוע. ליצנות תיאטרלית ותיאטרון פיזי בקומדיה מצחיקה ומרגשת, המתארת את המאבק בין עולמו של האדם החופשי לבין הרוע שאופף אותו.
יוצר ומבצע - נועם ענבר
קהל יעד - מגיל 16 ומעלה
משך המופע - כ- 60 דקות 

לכל הפעילויות בחודשי יולי אוגוסט בנתניה