נבחרת ישראל בלקרוס | צילום: אילן ספירא נתניה ממשיכה לארח את אירועי הספורט הגדולים בעולם נבחרת ישראל בלקרוס | צילום: אילן ספירא

46 מדינות עושות את דרכן לאליפות העולם בלקרוס שתיפתח ביולי הקרוב. הצפי להכנסות העיר נתניה מהתחרות נאמד בכ- 50 מיליון שקלים.ראש העיר נתניה, מרים פיירברג איכר "נתניה ביססה את מעמדה כעיר מובילה בתחומי הספורט"

נבחרת ישראל בלקרוס | צילום: אילן ספירא

אליפות העולם בלקרוס תתקיים בחודש יולי במכון וינגייט בשיתוף משרד התרבות והספורט ובהשתתפות עשרות נבחרות מרחבי העולם.
מדובר באליפות העולם הגדולה ביותר בענף וזו הפעם הראשונה שהטורניר מתקיים במדינה שאינה דוברת אנגלית.
הצפי להכנסות העיר נתניה, לעסקים ולבתי המלון, נאמד במעל לחמישים מיליון שקלים, כאשר התחרות מושכת כ-100,000 לינות בתקופת התחרות ובימים שיקדמו לה. 

אירוע הפתיחה יתקיים באצטדיון נתניה ביום חמישי ה-12.7 וייפתח במשחק ישראל -ג'מייקה. לאחר מכן יתקיים מופע הפתיחה וטקס הצגת המשלחות הרשמי במעמד 46 שגרירי המדינות בישראל.

קפטן נבחרת ישראל יעקב סילברליחט "יש לנו ציפיות מאוד גבוהות, אנחנו רוצים להגיע לגמר. אנחנו רוצים לתת כבוד למשחק הלקרוס, לכל המדינות שיגיעו ולתת כבוד למדינת ישראל. בשנה שעברה לקחנו את האליפות אירופה ואנחנו מדורגים מקום שביעי בעולם."

מנכ"ל איגוד הלקרוס הישראלי דיוויד לסדיי: "לפני חמש שנים הבאנו את משחק הלקרוס לישראל והיום אנחנו מביאים את כל עולם הלקרוס לישראל. אנו שמחים ששרת התרבות והספורט הכריזה בגלוי על מטרתה להפוך את הענף הלקרוס לאולימפי וחושבת על האולימפיאדה בלוס אנג'לס. זו האליפות הגדולה ביותר שנערכה אי פעם בענף הלקרוס, עם למעלה מ- 2,000 ספורטאים מ- 46 מדינות. החזון שלנו הוא להביא את הלקרוס לכל בית בישראל ולספר את סיפורה הנפלא של נבחרת ישראל המביאה לנו כבוד ואף זכתה באליפות אירופה בשנה שעברה ומדורגת מקום שביעי בעולם".

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג איכר "נתניה גאה לארח את אליפות העולם בלקרוס לראשונה בישראל ולראשונה מחוץ למדינות "דוברות אנגלית" שהענף מזוהה עימן, בכך, נתניה זוכה בכבוד להיות הראשונה להנחיל מסורת חדשה בענף הלקרוס. לא בכדי ביססה נתניה את מעמדה כעיר מובילה בתחומי הספורט השונים שאירחה תחרויות בינלאומיות נחשבות, ביניהן, אליפות אירופה עד גיל 21 בכדורגל, סבב אליפות העולם בגלישת גלים במשך מספר שנים, אליפויות אירופה בשחייה ועוד".