צילום: רן אליהו נתניה תארח את אליפות העולם בלקרוס בקיץ 2018 צילום: רן אליהו

2,000 ספורטאים, 50 מדינות ואוהדים מכל רחבי העולם יתארחו בנתניה בטורניר לקרוס 2018. מרים פיירברג- איכר, ראש העיר נתניה: "תודה שבחרתם נתניה, עיר מובילה בספורט המארחת תחרויות בינלאומיות מובילות, מצפים לכם בקיץ 2018" 

אתמול (רביעי) הוכרזה נתניה כמאחרת הרשמית של אליפות העולם בלקרוס שתתקיים בקיץ 2018.

צילום: רן אליהו

 לקרוס הינו  ספורט קבוצתי במסגרתו נדרשים השחקנים להשתמש במקל ייחודי שבקצהו רשת בכדי להתמסר בכדור גומי קשיח אותו יש לקלוע לשער היריב. הלקרוס הוא שילוב ספורטיבי של כדורגל, כדורסל והוקי והוא נחשב לספורט הקיץ הלאומי של קנדה ולענף הספורט הצומח ביותר בארה"ב. '

התחרות, שעתידה למשוך לישראל כ- 2,000 ספורטאים מ- 50 המדינות המשתתפות ולמעלה מ- 5,000 אוהדי לקרוס מרחבי העולם, תערך באצטדיון העירוני בעיר במשך עשרה ימים במהלך חודש יולי. 

ישראל היא המדינה הראשונה אי פעם שאינה דוברת אנגלית שתארח את הטורניר. בחירתה לאירוח אליפות העולם, מגיעה על רקע ההצלחות האחרונות של ישראל בזירה הבינלאומית, במסגרתן זכתה נבחרת ישראל במקום השני באליפות אירופה לשנת 2016 ובמקום השביעי באליפות העולם האחרונה שנערכה בשנת 2014. כמו כן, ישראל הפכה בשנים האחרונות למדינה הצומחת ביותר בעולם בתחום, עם 18 מועדונים ומאות שחקנים פעילים. הישגים אלה, ממקמים את ישראל כאחת המועמדות המובילות לזכייה באליפות העולם בשנה הבאה.

מרים פיירברג- איכר, ראש העיר נתניה אמרה באירוע "נתניה זוכה בכבוד להיות הראשונה להנחיל מסורת חדשה בענף הלקרוס. אני שמחה על הצלחת הליגה הישראלית בזירה הבינלאומית ומודה לאיגוד הלקרוס על בחירתנו כעיר המארחת. בנתניה ענף הלקרוס צובר תאוצה ופועל בספורטק מזרח נתניה ובספורטק רמת פולג-עיר ימים זו השנה השלישית בהצלחה רבה, במהלך שנים אלה נבחרו שחקנים מנתניה לייצג אותנו באליפות העולם לשחקנים מתחת לגיל 19 ובטורנירים ברחבי אירופה" 

דיוויד לסדיי, מנכ"ל איגוד הלקרוס הישראלי אמר "אנחנו גאים להביא לישראל את אליפות העולם בלקרוס. אנחנו לא רק להיות על המפה – אנחנו מביאים את המפה אלינו. מדובר באליפות הגדולה ביותר שנערכה אי פעם" עוד הוסיף "ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בלקרוס והמטרה שלנו היא לא רק להביא את הלקרוס לכל בית בישראל אלא גם להביא את ישראל למיליוני בתים בעולם, שיצפו בתחרות בטלוויזיה, כמקום של ספורט, כיף ושמחת חיים".