חוף פולג לא מוותרים: עתירה נוספת הוגשה נגד הבנייה בחוף פולג חוף פולג

התוכנית לבנייה בחוף כבר אושרה בעירייה, אך רני אלוש, הרצל קרן ודודו סלמה נחושים להציל את הנוף העירוני ועצרו פעם נוספת למחוזי, במטרה להורות על ביטול היתר הבנייה 

בנייה מתוכננת בחוף פולג | צילום: ריקה אידלמן

מה יעלה בגורלו של חוף פולג בנתניה? העירייה אמנם פרסמה תוכניות מרחיקות לכת לבניית מלונות במקום, אך הפעילים הסביבתיים בנתניה, כמו גם תושבי השכונה שחרדים רק מהמחשבה שריאה ירוקה תהפוך בן רגע לאתר בנייה, לא מרימים ידיים.

לאחרונה הגישו רני אלוש, הרצל קרן ודודו סלמה עתירה נוספת לבית המשפט המחוזי מרכז לוד, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, כנגד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ועיריית נתניה. בין השאר נכתב כי העתירה הוגשה "כנגד התנהלותן הדורסנית והבלתי חוקית לתת היתר בנייה שלא כדין לביצוע עבודות פיתוח, סלילה ותשתיות בחלק המערבי של אזור עיר ימים בנתניה". עוד צוין שהדבר נעשה בניגוד לאחד הסעיפים בחוק התכנון ומהווה "הפרה של הסכם פשרה שנחתם גם ביחס למתחם, ושקבע שיש לבצע תכנון מחדש במתחם ולאשר תוכנית מפורטת בטרם יוצא היתר בנייה". בשל כך מבקשים העותרים מבית המשפט להורות על ביטול היתר הבנייה במקום.

בתגובה משותפת של החברה להגנת הטבע ואדם טבע ודין – האגודה הישראלית להגנת הסביבה, המשמשות כמשיבות פורמליות בעתירה, נכתב בין השאר כי "הבקשה מוצדקת, וההיענות לה חיונית על מנת שלא לסכל את יכולת כבוד בית המשפט ליתן סעד אפקטיבי בעתירה". עוד צוין כי העירייה והוועדה המקומית "הוציאו היתר בנייה בלתי חוקי, שהונפק מכוח תוכנית ישנה שבמקום אליו מתייחס ההיתר בוטלה, וזאת בהסכם שהמשיבות היו צד לו, ואשר קיבל תוקף של פסק דין".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה

"העירייה תגיב לבית משפט, אך תוסיף כי העבודות הפיתוח מבוצעות כדין, ולצערנו, מדובר בניסיון נוסף של העותרים אשר אינם משלימים עם תכניות מאושרות, החלטות מוסדות התכנון ופסיקת ביהמ"ש המחוזי שכבר דחה את טענותיהם בנוגע למתחם המלונאות ויישום הסכם הפשרה".