סיור שערכה ראש העיר מרים פיירברג איכר  הרחבת פרוייקט שיפוץ החזיתות בנתניה סיור שערכה ראש העיר מרים פיירברג איכר 

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר הודיעה כי היא מתכוונת להרחיב את פרוייקט שיפוץ החזיתות, חרף הקורונה והקשיים הכלכליים שהתלוו למגיפה ולהעלות את ההשקעה העירונית בפרוייקט

סיור שערכה ראש העיר מרים פיירברג איכר 

ראש העיר ערכה סיור ברחוב בן יהודה שבמרכז נתניה, שם עברו כמה וכמה בניינים שיקום ושיפוץ נרחב, תוך ליווי הדוק של החברה לפיתוח ותיירות נתניה, הזרוע הכלכלית של העירייה.
ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, בפנייה לדיירי אחד הבניינים: "מה שיפה כאן זה קיבוץ הגלויות. מדברים בנתניה את כל השפות ומעבר לקהילתיות הנפלאה, אנחנו משתדלים שהעיר תלך ותשתפר ושאיכות החיים של התושבים בה תהיה טובה."
היא הודתה לכל העושים במלאכה ובראשם חבר המועצה אבי סלמה, המשמש כיו"ר דירקטוריון החברה הכלכלית המובילה את הפרוייקט וכן למנכ"ל החברה, רמי דואני, לתומר קרני, מנהל המחלקה לשיפוץ חזיתות, לעובדי ח.ל.ת., לקבלנים ובעיקר לתושבים על שיתוף הפעולה שלהם.
בתןך כך – הביעו דיירי הבניינים השונים את קורת הרוח שלהם ממראה הבניינים החדש, מן ההובלה של החברה לפיתוח נתניה ובכלל - מן השינוי שעברה נתניה, כאשר אחת הדיירות אף הגדילה לומר שכירושלמית לשעבר, היא אינה מתגעגעת לירושלים, כפי שהיא עשתה בעבר כי "יש לה היום את נתניה."
מעיריית נתניה נמסר "במסגרת הפרויקט הנוגע בעשרות אלפי תושבי העיר שודרגו מעל ל- 300 בנינים משותפים רבי קומות, כך שהיקף הדירות שזכו לשדרוג הגיע לכ – 6,000 יחידות דיור, בהיקף כספי של כרבע מיליארד שקלים, סכום חסר תקדים
מיזם השיפוץ נערך במשותף על ידי עיריית נתניה ו-ח.ל.ת, כאשר עיריית נתניה, בהובלת ראש העיר מרים פיירברג איכר, מאשרת מדי שנה תקציב למימון ניהול פרויקט שיפוץ חזיתות הבניינים ברחבי העיר. מטרת המיזם, הינה להביא לשיפור חזות פני העיר ואיכות חיי התושבים כהליך משלים לתהליכי ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות בעיר ובמקביל - לפיתוח מתחמי מגורים חדשים. במסגרת זו, מעניקה העירייה באמצעות ח.ל.ת, "מטריה ניהולית" וסל הטבות ותמריצים לעידוד שיפוץ הבית המשותף.
יש לציין כי השירות מגיע לבתים משותפים בנתניה אשר גילם מעל 20 שנה וכן לצורך התנעת השיפוץ נדרשת הסכמה של כ -70% מדיירי הבניין".

במסגרת חבילת התמריצים התושבים נהנים ממספר הטבות: עריכת כתב כמויות על ידי מהנדס מלווה, מתן הלוואות ללא ריבית וללא הצמדה, מימון בינים בגין דירים סרבנים, שימוש במאגר קבלנים אשר נבחרו בקפידה באמצעות מכרז על פי דין, ליווי כולל של צוות המומחים באגף שיפוץ חזיתות של ח.ל.ת, לאורכו של כל השיפוץ מתחילתו ועד סופו כולל עד לשנת הבדק.