ארכיון | צילום: נתניה נט עיריית נתניה נלחמת בקורונה בעיר ארכיון | צילום: נתניה נט

היערכות מיוחדת בננתניה לנוכח מימדי התחלואה המחמירים והולכים בעיר. בין הצעדים וההגבלות שיינקטו: הגברת האכיפה וקו אדום לדיווח על הפרת ההנחיות 

ארכיון | צילום: נתניה נט

לנוכח מימדי התחלואה המחמירים והולכים בנתניה ובהנחיית ראש העיר, מרים פיירברג-איכר כינס מנכ"ל העירייה, יורם כהן - ישיבת היערכות מיוחדת. 
להלן ההחלטות שהתקבלו: 

הגבלות עיר אדומה

לאחר היציאה מהסגר ובשל הכרזתה של נתניה כעיר אדומה, תמשיך העיר, על פי שיטת הרמזור, להימצא במגבלות שישפיעו על מערכת החינוך, התחבורה הציבורית ופעילות העסקים בעיר.

בתוך כך – נעשה במינהל החינוך מאמץ להשלים אמצעי קצה כמו מחשבים וטלפונים כדי שישמשו את התלמידים בלמידה מרחוק וכן שולבו עוזרי הוראה שכבר עכשיו מסייעים למורים בהוראת תלמידי כיתות ג' ו – ד'.
בהמשך עם החזרה ללימודים במוסדות החינוך – ירתום מינהל החינוך את הילדים הצעירים לטובת הסברה בנושא בקרב הוריהם ובני משפחותיהם.

מלשינון

העירייה תפתח קו אדום, שיאפשר לתושבים לדווח על כל חריגה או הפרה של הוראות והנחיות הסגר כפי שהתקבלו על ידי הממשלה וגורמי האכיפה השונים. 

אפשר להתקשר לטלפון: 09-8331271,09-8327011
או בהודעת ווטסאפ: 052-6627881

החמרה באכיפה

הפיקוח העירוני, בשיתוף פיקוד העורף ומשטרת ישראל יגבירו את נושא האכיפה, במיוחד לקראת חג הסוכות. תימנע כל התכנסות אסורה וייעשה מאמץ לרענן את ההנחיות באמצעות רבנים ומנהיגים משפיעים אחרים. 

אגף רישוי עסקים יבצע בדיקות ומעקב אחר עסקים ומרכולים שמורשים לתת שירות ולוודא שהם אכן עומדים בהוראות התו הסגול, כמו הצבת עמדה למדידת חום, שמירה על מרחקים ומניעת התקהלות.

תמיכה לחולים ונזקקים

הוקם צוות עירוני לליווי אנשים חולים אשר יסייעו למי שזקוק לכך לרכוש ציוד רפואי ויספקו מזון במידת הצורך, צוות שיתוגבר על ידי סיירת של מתנדבים עירונית.
בצד כל אלה, תמשיך העירייה בחלוקת סלי מזון למי שאינו נהנה מעורף משפחתי, תעניק סיוע ריגשי לאנשים הזקוקים לכך באמצעות השירות הפסיכולוגי במינהל החינוך ובאמצעות מוקד 106.

"נתנייתים קונים בנתניה" 

עיריית נתניה תגייס מתנדבים שיבצעו שליחויות בחינם מבתי העסק השונים בעיר וכמו כן תצא בקמפיין "נתנייתיים קונים בנתניה" לעידוד קנייה מעסקים מקומיים בעיר. כמו כן יורחב הפורטל העירוני שהקימה עיריית נתניה בסגר הראשון.

יורם כהן, מנכ"ל העירייה: "אנחנו נמצאים בתקופת חירום ועל כולנו לעשות כל מאמץ כדי לצמצם את מימדי התחלואה בנתניה שהם מן הגבוהים בארץ ולמעשה להציל נפשות בישראל."