פרויקט הילה אהרון אורגד קרא לרה"מ למנוע את סגירת פרויקט היל"ה פרויקט הילה

יו"ר ועדת החינוך העירונית פנה בכתב לנתניהו מחשש לגורלם של העובדים בתכנית החינוך והקידום למען הנוער, וביקש להכריז כי התכנית תימשך חרף משברי התקציב והקורונה. "יש דברים שהם מעל לפוליטיקה", אמר אורגד

פניה לראש הממשלה למניעת סגירת פרויקט היל"ה

 
המשנה לראש עיריית נתניה ויו"ר ועדת החינוך העירונית, אהרון אורגד, פנה בכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בקריאה דחופה למניעת סגירת פרויקט היל"ה – השלמת יסוד ולימודי השכלה. במכתבו, קרא אורגד לנתניהו להכיר בחשיבות התכנית למען בני נוער, וחרף משבר התקציב לצד העיסוק הבלתי פוסק בהתפשטות נגיף הקורונה, ביקש כי ישמור על התכנית האמורה – אותה כינה חלק מרשת הביטחון החברתי של ישראל – ויכריז כי תימשך.
"כידוע לך, פרויקט היל"ה המשותף למשרד החינוך, החברה למתנ"סים והרשויות המקומיות, עוסק בקידום נוער ברחבי ישראל, כשלעתים קרובות מדובר בהזדמנות האחרונה עבורם לעלות למסלול חינוכי וחברתי בריא ומועיל", כתב אורגד. "לצערנו הרב, עקב סאגת התקציב שטרם נחתמה, קיים איום ממשי שתופסק עבודתם של עובדי קידום הנוער ברחבי הארץ". עוד ציין כי אתמול (ראשון) כבר הוזמנו רבים מאותם עובדים לשימוע שלפני פיטורים במוסדות החברה למתנ"סים.
למכתבו צירף אורגד עשרות נבחרי ציבור וחברי מועצה מרחבי הארץ, מנהריה שבצפון ועד אשדוד שבדרום, שהביעו תמיכה בבקשה. "אנו נבחרי ונבחרות הציבור ברחבי הארץ מודאגים ביותר ויודעים כי אלפי עובדי קידום נוער - ואולי חשוב מכך, אלפי בני הנוער במסגרות המטופלים על ידם באהבה ובמקצועיות, מצפים כי כבודו וכן שרי האוצר והחינוך יאמרו את דברם", לשון המכתב.
"פרויקט היל״ה לקידום נוער נושר הוא מהמיזמים היותר מוצלחים בשדה החברתי-חינוכי בארץ ברשויות המקומיות. הוא פרוס בכל הארץ, מהווה משענת לאלפי בני נוער ובני משפחותיהם, והוא גם ספק תעסוקה ליותר מ-1,500 אנשי חינוך המתמחים בנוער שנשר ממסגרות לימודיות שונות", אמר אורגד בתגובה ליוזמה. "תוך מספר שעות הצטרפו עשרות נבחרי ציבור ליוזמת המכתב ועוד רבים מבקשים כעת להצטרף ולחתום. אנחנו מאמינים שראש הממשלה ושרי החינוך והאוצר ישכילו להבין את הנזק העצום שייגרם לבני הנוער אם התכנית לא תימשך, וימצאו את הפתרון להסדיר את נושא התקציב על אף המשבר הפוליטי הנוכחי, כי יש דברים שהם מעל לפוליטיקה".