צילום | ארכיון  מחקר: קנאביס מסייע לחולי דמנציה צילום | ארכיון

מחקר פורץ דרך בוצע בבית חולים לניאדו: נטילת קנאביס על ידי חולי דמנציה משפרת משמעותית הפרעות התנהגות

 

מחקר שנערך על ידי ד"ר ורד חרמוש בבית חולים לניאדו בשיתוף עם חברת תיקון עולם, מוכיח כי נטילת קנאביס משפרת הפרעות התנהגות שונות לחולי דמנציה.

הפרעות התנהגות הן חלק ממחלת הדמנציה ומייצרות עומס על החולים ועל המשפחה. הרופאים הגריאטריים נתקלים מדי יום במטופלים שהפכו לאלימים פיזית ומילולית, מטופלים שיוצאים לשוטטויות ארוכות ותמוהות, יריקות בלתי פוסקות ועוד.

ד"ר ורד חרמוש, מנהלת האגף הגריאטרי בלניאדו, המטפלת שנים רבות בחולי דמנציה, בחנה במשך כשנה וחצי את השפעת נטילת קנאביס רפואי על הפרעות התנהגות של חולי דמנציה. המחקר כלל 64 מטופלים, גברים ונשים בגיל ממוצע של 80.

תוצאות המחקר היו חד משמעיות – ניכרת השפעה חיובית דרמטית. בממוצע, אצל כלל החולים שופרו שלוש הפרעות התנהגות שונות, כמו כן כ-72% מהמטופלים שקיבלו קנאביס שיפרו באופן משמעותי הפרעת התנהגות אחת לפחות. לצד אלו, לא אובחנו תופעות לוואי יוצאות דופן עקב נטילת הקנאביס.

המחקר הוצג לאחרונה בכנס IACM בברלין וזכה להתענינות רבה מצד בכירים בקהילה הרפואית.

זן הקנאביס בו השתמשו החוקרים הינו "אבידקל" - זן עשיר ב-CBD מחד ומאידך מכיל מינון נמוך מאד של החומר הפסיכואקטיבי THC.

חדשות מקומיות - מחקר: קנאביס מסייע לחולי דמנציה
ד"ר ורד חרמוש אומרת "התוצאות הללו הפתיעו אותי. השערת המחקר היתה כי תהיה השפעה חיובית על החולים, אך לא ציפיתי לתוצאות כה מובהקות וברורות. אני פוגשת מדי יום מטופלים רבים ובני משפחה, שסובלים סבל רב בעקבות הפרעות התנהגות , אני מאמינה כי המחקר יקדם פתרון לסבל הזה". מר נדב חן, מנכ"ל לניאדו בירך את ד"ר חרמוש וצוותה על פרסום המחקר ואמר כי "מחקר הוא אחד מאבני היסוד לפיתוח וקידום הרפואה בכלל ולניאדו בפרט אנו בלניאדו נמשיך להשקיע במחקרים מסוג זה, הן בתחום הגריאטרי והן בתחומים נוספים".