מהשפעות השביתה: תלונות של סייעות בנתניה שחויבו להגיע להדרכות אילוסטרציה| צילום: נתניה נט

חרף השביתה, קיבלו הסייעות הנחייה להגיע להדרכה בהיכל התרבות ובמקום נוצר בלגן. שי בראון, יו"ר ועד ההורים העירוני: "אנחנו תומכים במאבק למען הסייעות, אך מתנגדים לכל מאבק שהוא על גב הילדים" 

השביתה במערכת החינוך עליה הכריז מרכז השלטון המקומי עוררה היום (חמישי) סערה ברחבי הארץ ובפרט בנתניה. בהתאם למסמך רשמי החתום על ידי חגית מגן, ראש מינהל שכר והסכמי עבודה במרכז השלטון המקומי, התבקשו הסייעות לא לפתוח את גני הילדים, אלא להגיע לבנייני הרשות המקומית ו/או למקום עליו תחליט הרשות המקומית. יצוין כי ההנחיה חלה על כל הסייעות, למעט בחינוך המיוחד.

בשל כך, התבקשו הסייעות בנתניה להגיע למספר הדרכות והרצאות בשלושה מוקדים בעיר: היכל התרבות, המרכז הקהילתי על שם ספי ריבלין בקריית השרון ובבית הידידות בשכונת רמת ידין (דורה). אותן הרצאות נועדו להקנות לסייעות כלים שונים לסיוע בעבודה השוטפת, בכלל זה מתן עזרה ראשונה וכללי התנהגות במקרה של רעידת אדמה, אך בראש ובראשונה נועד המהלך לאפשר להן לקבל שכר גם עבור יום השביתה. נודע כי מספר סייעות שהגיעו להיכל התרבות התלוננו על כך שבמקום נוצר כאוס ובלגן גדול, כמו גם על עצם העובדה שחויבו להגיע ל'יום עבודה' למרות השביתה.

יו"ר ועד ההורים העירוני, שי בראון, התייחס לנושא ואמר: "אני חושב שהיום הזה, בו נלחמים למען הסייעות, הוא הזדמנות מצוינת להעשיר את הידע של הנשים המדהימות האלה ולהעניק להן תכניות העשרה מהנות. מעבר לכך, אנחנו תומכים במאבק למען הסייעות, אך מתנגדים לכל מאבק שהוא על גב הילדים. צריך לדאוג לתקציב החינוך, בניית כיתות וכמובן לסייעות, כאשר לא כל הנטל ייפול על הרשות המקומית. חשוב שגם המדינה תיקח בזה חלק. אני מקווה שהנושא ייפתר בהקדם והילדים ישובו במהרה לבתי הספר ולגנים".