אלימות של מורה כלפי תלמידה בבית הספר 'אלדד' בנתניה תמונה: עיריית נתניה

בעקבות סרטון שפורסם ובו התנהגות חריגה בין מורה לתלמידה, ביקש חבר המועצה אמייה טגה להקדיש את ועדת החינוך הקרובה לנושא מיגור האלימות בחינוך. משרד החינוך: "המורה זומן לבירור" 

מקרה אלימות במערכת החינוך בנתניה, הפעם בבית הספר השש שנתי 'אלדד'. בסרטון שרץ ברשת הטיק טוק נראה מורה שכנראה יצא מכליו וצעק באגרסיביות על תלמידה שהרימה את ידה כדי לשאול שאלה. בתגובה צרח עליה המורה מספר פעמים 'חצופה', ומשם המצב המשיך להידרדר.

המורה הורה לתלמידה לעזוב את הכיתה וללכת למנהלת, תוך צעקות רמות בנוסח "תשאירי כאן את הטלפון". משסירבה לבקשתו, הודיע המורה לתלמידה שתקבל גם הזמנה לבית הספר יחד עם הוריה, וצרח עליה לצאת החוצה. משעזבה התלמידה את הכיתה בטריקת דלת, רץ המורה באמוק לכיוונה ויצא אחריה במהירות. את מה שקרה מאחורי הדלת לא רואים בסרטון, אך אין ספק שההתנהלות רחוקה מלהיות תקנית בכל הנוגע למערכת יחסים שבין מורה לתלמידה.

בעקבות פרסום הסרטון, פנה בכתב חבר המועצה וחבר ועדת החינוך, עו"ד אמייה טגה, לממונה על החינוך, עקיבא יצחקי, עם העתקים לראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, מנכ"ל העירייה, יורם כהן וראש מינהל חינוך, אתי דהן.

"תגובת המורה הנה מבישה, אלימה ומסוכנת מאוד. כולי תקווה שאחרי שהתלמידה יצאה מהכיתה והמורה דלק אחריה בצורה כל כך מאיימת, הוא לא השתמש נגדה באלימות פיזית", כתב בין השאר טגה. "שום דבר שקדם לאירוע הנ"ל לא מצדיק תגובה חמורה כל כך". בנוסף, ביקש טגה להקדיש את ועדת החינוך הקרובה לנושא האלימות, זאת על מנת להעלות רעיונות ומציאת פתרונות בשיח משותף עם כלל חברי הוועדה.

מעיריית נתניה נמסר: "המורה הוא עובד משרד החינוך והנושא מטופל על ידי כל הגורמים במשרד החינוך".

ממשרד החינוך נמסר: "התנהלותו של המורה אינה מקובלת על משרד החינוך ולפיכך הוא זומן לבירור אצל מפקחת בית הספר".