פרסומת עמותת רגעים
 קדימה צורן: בי"ס יסודי חדש ברוח מונטסורי  הדמיה

בית ספר יסודי חדש יוקם בנוף השדות עם חטיבה צעירה ברוח מונטסורי לאחר שנים של בקשות של תושבים לבניית בית הספר ברוח זו. אדר ארד, מנהל אגף החינוך: "מדובר בבית ספר פורץ דרך המשלב חדשנות חינוכית ואדריכלית"

המוסד החינוכי החדש ישתרע על שטח של כ-12 דונם, הכוללים לצד בית הספר גם אולם ספורט שיהיה נגיש גם לקהילה. המבנה הייחודי מהווה הזדמנות ליצירת מרחבי למידה חדשניים, ויאפשר להנהלת בית הספר, צוותו הורים ותלמידים לפתח ולטפח יחד את תמונת העתיד הבית ספרית הייחודית. ייחודו של בית הספר מתמקד בשלושה היבטים: מרחבי למידה המאפשרים תנועה, כולל תנועה ללמידה במרחבים חוץ כיתתיים הזמינים לכל תלמיד ישירות מתוך מרחב הלימוד; כיתות הלימוד רחבות ידיים ומדמות מרחב "ביתי" המכיל מטבח, שירותים, אחסון אישי ומוקדי למידה. כמו כן, לכל כיתה חיבור ישיר למרחב חוץ כיתתי ללמידה, משחק ושהייה; החינוך המונטסורי מתאפיין בלמידה רב גילאית ולכן קבוצות הלימוד יורכבו מתלמידי מכמה שנתונים סמוכים.

חדשות השרון - קדימה צורן: בי"ס יסודי חדש ברוח מונטסורי 

בבסיס השיטה המונטסורית כי כל הילדים נולדים סקרנים ובעזרת סביבה מותאמת, פיזית ואנושית כל ילד וילדה יגדלו לממש את הפוטנציאל הגלום בהם. החינוך המונטסורי נועד לאפשר לילדים מיומנויות חקר והעמקה, ידע כללי נרחב, מיומנויות למידה וכן מיומנויות חברתיות רבות. הגישה רואה את החשיבות במתן מענה לצרכים האינטלקטואלים, החברתיים, הפיזיים והרגשיים של הילדים. כל הצרכים חשובים באותה המידה והם קשורים זה בזה. פיתוח היכולות הטבעיות של הילד מוביל לבניית מבוגר עצמאי, יצרני, יצירתי שמוביל את עצמו לחקירה וחיפוש אתגרים.

בית הספר עתיד להיפתח בספטמבר 2026 יחד עם התקדמות פיתוח השכונה החדשה והאכלוס. מדובר ב-21 כיתות מגיל גן (חט"צ) ועד ו', כלומר 3 כיתות בשכבה. בשלב ראשון יבנה בית הספר בהיקף של 2 כיתות בשכבה ובהמשך המועצה תפעל להרחבתו. נוסף על כך, לפרויקט קיים ליווי פדגוגי מונטסורי אשר ניתן ע"י מיל"א, המרכז לחינוך מונטסורי בישראל. בית הספר תוכנן על ידי האדריכל יואל דבוריינסקי ממשרד ליואי דבוריינסקי אדריכלים.

יש לציין, מערכת החינוך בקדימה-צורן נמצאת בתנופה ובקידום יוזמות פדגוגיות. מערכת החינוך היישובית זכתה אשתקד בפרס החינוך המחוזי של משרד החינוך ובין הרשויות המובילות במדינה בתוצאות הבגרות ל-5 יח"ל אנגלית. כמו כן, ברוח המציאות הביטחונית, גם בית הספר החדש שיקום עתיד לכלול מרחבים מוגנים לפי ההנחיות המחמירות של פיקוד העורף.

אדר ארד, מנהל אגף החינוך: "מדובר בבית ספר פורץ דרך המשלב חדשנות חינוכית ואדריכלית. המועצה משקיעה את מיטב כספה בתשתיות חינוך על מנת לתת לדור העתיד את הכלים הטובים ביותר לצמיחה ולהתפתחות. מזה שנים שהמועצה קיבלה לפתחיה בקשות מתושבים להקים בית ספר מונטסורי ביישוב ועתה החלום קורם עור וגידים".